onbetaalde factuur 1992

K_P_Antwerpen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

onbetaalde factuur 1992

#1 , 31 mar 2018 15:36

Allen,

mijn schoonmoeder ontving afgelopen week een ingebrekestelling vanwege Vesting Finance voor een openstaande factuur van Neckermann van 1992. Ik neem aan dat dat een incassobureau is die een portefeuille van openstaande schulden hebben opgekocht.

Wat moet mijn schoonmoeder hiermee? Dit gaat over een zgn. openstaande factuur van 1992... Mag ze dit negeren of moet ze hier toch op een of andere manier gevolg aan geven? Van betalen kan geen sprake zijn (een factuur van 26 jaar oud!)

Alvast bedankt voor uw raad!

K.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 31 mar 2018 16:37

Tenzij de factuur gestuit is, is deze verjaard.
Je schoonmoeder moet wel zelf de verjaring inroepen.

Aangetekend antwoorden dat de factuur verjaard is, en ze hier niet verder over gestuurd wenst te worden.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 31 mar 2018 17:56

De oscars schreven ergens anders enkele dagen geleden
Als u in de nabij toekomst nog eens geconfronteerd wordt met een factuur die in principe verjaard is, reageert u zonder al te veel franjes op de volgende manier:

""Geachte heer, mevrouw,

Deze schuld is verjaard.

Hoogachtend,

De Schuldenaar""
uit:
viewtopic.php?f=12&t=86762&start=15&hil ... ng+factuur

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mar 2018 18:57

Ik zou het nog anders schrijven

Geachte heer, mevrouw,

het spijt me, maar ben van de mening dat ik deze factuur heeft betaald, maar helaas heb ik geen bewijzen meer thuis van 26 jaar geleden !

Ik roep dan ook de verjaring in.

Hoogachtend,

De Schuldenaar
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

K_P_Antwerpen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mar 2018 22:47

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal een kort maar krachtig briefje opstellen dat mijn schoonmoeder dan aangetekend kan versturen. Ik weet natuurlijk niet zeker of die factuur gestuit is of niet, maar ik weet wel 100% zeker dat mijn schoonmoeder nooit of te nimmer aanmaningen of ingebrekestellingen of ander fraais heeft ontvangen.

Ik heb die betrokken brief ook nog even doorgespeeld aan de Economische Inspectie, voor zover dat al zin zou hebben. Kan nooit geen kwaad, denk ik dan maar.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 01 apr 2018 11:35

maar helaas heb ik geen bewijzen meer thuis van 26 jaar geleden !
Uiteraard schrijf je dat NIET

K_P_Antwerpen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 apr 2018 11:48

Haha, geen ruzie maken! ;-)

Dus best zoiets:

"Geachte

Ik verwijs naar uw brief dd. 28 maart 2018.

Deze schuld is verjaard en ik wens hierover geen enkele correspondentie meer te ontvangen."

Bedankt!

K.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 apr 2018 14:45

maar helaas heb ik geen bewijzen meer thuis van 26 jaar geleden !
Uiteraard schrijf je dat NIET
En waarom niet?

Wie bewaard nog betaal bewijzen van 26 jaar oud?

Dit is een reden voor het inroepen van verjaring, denken dat het betaald is !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 01 apr 2018 20:05

Dat zinnetje draagt niets bij aan de discussie; integendeel, een muggenzifter kan ook daarover nog eens gaan mierenneuken.

K_P_Antwerpen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 apr 2018 08:27

Kleine update: het was een onderwerp in De Inspecteur op Radio 2 deze morgen. Er waren nog een aantal meldingen, ook voor facturen van 1992. Er kwam ook een dame van Vesting Finance zelf aan het woord en uit wat zij zei, kan ik afleiden dat dit boeltje gewoon kan worden betwist. Aansluitend zal het dossier dan worden afgesloten. Morgen gaat die aangetekende brief op de post. Ik ga mijn schoonmoeder geen mail laten sturen want dan hebben ze ook nog eens die informatie in hun bezit. Klassiek aangetekend lijkt me het best.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 06 apr 2018 12:47

bij betwisting, wordt de claim afgesloten :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180405_03447150

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#12 , 07 apr 2018 09:47

Ik zou het nog anders schrijven

Geachte heer, mevrouw,

het spijt me, maar ben van de mening dat ik deze factuur heeft betaald, maar helaas heb ik geen bewijzen meer thuis van 26 jaar geleden !

Ik roep dan ook de verjaring in.

Hoogachtend,

De Schuldenaar
Als de verjaring gebaseerd is op een vermoeden van betaling, raad ik je dergelijke formulering ten stelligste af, aangezien zulke vermelding de verjaring verhindert.
.

Terug naar “Andere”