ziekte uitkering

Carlien123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ziekte uitkering

#1 , 31 mar 2018 09:27

Ter info :
Ik ben uitkering gerechtigde werkeloze en werk op regelmatige basis met dag contracten.
Verleden jaar heb ik 136 dagen van minstens 9 u gewerkt.

Voor januari 2018 heb ik 2 dagen gewerkt en 24 dagen gestempeld.

Voor februari 2018 heb ik gewerkt op 1-2 en 3 februari , op 5 februari werd ik werkonbekwaam (deze werd erkend door mijn ziekenfonds Bond Moyson )

Nu krijg ik voor de maand februari 4.81 euro p dag daguitkering terwijl ik als werkeloze een daguitkering van 20.76 euro ontvang.

Ik heb reeds contact opgenomen met Bond Moyson :
Deze zegt dat ze mijn laatste loon omzetten naar 6 dagen week en a 60 procent uitbetalen , zij houden hier geen rekening met mijn recht als werkeloze !
Ik word dus gestraft omdat ik werk want anders zou mijn uitkering minstens mijn werkeloosheid uitkering (20.76 euro p dag )bedragen.

Waar kan ik terecht , wat zijn mijn rechten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2018 11:28

Dit is een zaak voor je ziekenfonds, die hebben ook een sociale en juridische dienst voor hun leden, want vergeet niet de centen komen niet van het ziekenfonds maar van de staat hé.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 01 apr 2018 08:40

zij mogen geen rekening houden met je werkloosheid, omdat je nadien gaan werken bent.

Je kan bij Minister Kris Peeters gaan klagen want die is daar verantwoordelijk voor

( is wel extreem weinig, deed je dan zo weinig uren ?
tenzij je gelijktijdig werkloosheidsuitkeringen kan genieten en een beetje werken, maar dan zijn er een aantal zaken niet of foutief binnengekomen bij dat ziekenfonds )

Reclame

Carlien123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 apr 2018 21:04

Ik werkte op 1 en 2 februari 6.50 y en op zaterdag 3 ferbruari 6 uur .

Ik word dus gestraft om te werken anders had ik minstens mijn werkeloosheid uitkering ontvangen wat 20.76 euro per dag is

Carlien123
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2018 21:06

Ik werkte op 1 en 2 februari 6.50 y en op zaterdag 3 ferbruari 6 uur a 11.50 euro per uur

Ik word dus gestraft om te werken anders had ik minstens mijn werkeloosheid uitkering ontvangen wat 20.76 euro per dag is

Terug naar “Werkloosheid”