EOT

EOT

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

EOT

#1 , 22 mar 2018 09:12

beste

andere partij is niet opgedaagd op de zitting aangaande de eot.
Hij ging zich laten vertegenwoordigen door een advocaat maar de documenten hiervoor werden niet tijdig in orde gebracht ( geen kwaadwillige opzet vd andere partij, gewoon eerder niet weten) waardoor de advocaat niet kon verschijnen.
De andere partij, zijnde nog steeds mijn man, heeft ook nog steeds geen nieuw officieel woonbewijs binnengebracht bij de griffie ( hij is verhuisd naar het buitenland).
De echtscheiding werd door bovenstaande elementen uitgesteld voor onbepaalde duur.
Het liefst van al laat ik de eot nog doorgaan maar omdat hij het sinds maanden nalaat om het document van woonst te bezorgen & ik daardoor wat vrees dat hij ook de documenten om zich te laten vertegenwoordigen niet in orde gaat brengen weet ik eigenlijk niet of ik er goed aan doe om nog verder af te wachten.
We zijn ondertussen bijna twee jaar bezig met de echtscheiding.
Stel dat ik een bewijs van woonst van hem kan bemachtigen via een advocaat. Wat gebeurt er dan als hij een tweede keer niet opdaagt op de eot?
Of dien ik een nieuwe eot binnen op de griffie? We zijn ondertussen meer dan zes maanden feitelijk gescheiden dus dan hoeven we niet meer te verschijnen maar dan heb ik wel zijn handtekening nodig op de nieuwe eot documenten denk ik.

dank voor uw tijd

vriendelijke groeten
Witloof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 22 mar 2018 13:31

Staat hij nog ingeschreven op het gezamenlijk adres?
Dan direct naar gemeente en hem laten schrappen.
Indien niet meewerkend aan EOT zal het een EOO onherstelbare ontwrichting worden.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2018 13:51

beste

dank voor uw antwoord.
Hij heeft zich vorig jaar, op mijn aandringen, laten uitschrijven (mede dankzij de informatie die ik hier gekregen heb) dus dat is reeds in orde.
Ik vreesde al dat het dan een EOO word, toch bedankt voor de informatie.

vriendelijke groeten
Witloof

Reclame

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mar 2018 20:40

beste

betekent dit dat ik ondanks dat er reeds een EOT neergelegd is toch nog kan overstappen naar een EOO? Ik dacht dat dit niet mogelijk was.
En dan regel ik dit best via een advocaat vermoed ik (& niet via een notaris, uitgezonderd het onroerend goed).

vriendelijke groeten

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2018 15:45

Beste

de raadsman die ik sprak adviseerde me van toch nog één keer de eot er proberen door te krijgen voor ik definitief overstap naar een eoo.
Ondertussen dreigt mijn man ermee van geen betalingen meer te doen aangaande de alimentatie & zijn deel in het hypothecair krediet van de woning die nog in onverdeeldheid is. De bijzondere kosten komt hij momenteel nu al niet mee in tussen.
Eerst dreigde hij ermee, nu kondigde hij het doodleuk aan.
Hij zegt dat hij van plan is zijn ontslag te geven op zijn huidig werk & hij valt dan zonder inkomsten. Hij zegt dat hij dan niet meer in staat is van zijn betalingen te doen.
De advocate zei dat het heel moeilijk is om achterstallige betalingen te vorderen in het buitenland.
Wat als hij doet wat hij zegt? Zichzelf zonder aantoonbare bron van inkomsten zet om zo aan zijn plicht tot het betalen van alimentatie edm te proberen ontkomen? Kan hij dit zomaar doen?
Ook rond de afspraken aangaande het omgangsrecht doet hij gewoon zijn zin. Zonder vonnis kan ik hier niet veel aan doen. Ik heb weinig hoop dat dit allemaal goed gaat lopen na de echtscheiding.

dank voor uw tijd

vriendelijke groeten
Witloof

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 04 apr 2018 22:12

Zeker als dat buiten de EU is is het innen zeer moeilijk.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 apr 2018 10:31

Dank.

Voorlopig woont hij nog binnen de EU.

We hebben afgesproken dat ik het huis overneem.
Heeft u enig idee wat er gebeurt als hij niet opdaagt bij de notaris om te tekenen? De notaris zegt dat hij moet komen maar ik krijg voorlopig geen antwoord op de data die ik voorstel om bij de notaris langs te gaan.

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 apr 2018 10:08

Dan wordt er mijns inziens geen akte getekend. Bij overname/verkoop zijn er twee partijen nodig.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 apr 2018 17:14

Dank voor uw antwoord.
Als de EOT reeds werd neergelegd maar er nog geen vonnis werd uitgesproken, hoe zit het dan met de afspraken die gemaakt werden rond de kinderen?

Terug naar “Echtscheiding”