#1 , 10 mar 2009 21:51
ik heb een huisje zelf gebouwd, en deze wil ik echt ni kwijt, mijn vriendin en ik wonen nu al 10j samen en hebben 3kindjes. mijn vriendin zou graag officeel gaan samenwonen, zodat ze meer zekerheid krijgt in het leven, indien ik sterf.
als ik haar nu vruchtgebruik geef van mijn woning en inboedel, moet ze er dan op betalen indien ik sterf?, we wonen nu gewoon samen , niks officeel.
als we wettelijk gaan samenwonen, en we gaan uit elkaar kan ze dan een deel van het huis opeisen?
wat is de voordelen en nadelen van zo'n contract?
ze deelt nu mee in de kosten, ik betaal de lening af, zij de rest, eten kleren kinderen enz, ze zou ook graag iets op papier zetten, dat als we uit elkaar gaan ik haar een premie geef, bv als we 5j bij elkaar wonen, ik haar bv. 3 000 000 bfr geef, na 8jaar bv. 5 000 000bfr wat denken jullie hiervan?, ik versta haar hoor, maar ben bang om het huisje te verliezen waar ik zo hard voor gewerkt heb, al mijn vakanties enz. vinden jullie dat ni veel geld 5 000 000 bfr na 8j? als ik haar zoveel moe geven kan ik evengoed direct mijn huis verkopen, want zoveel geld staat er ni op mijn spaarboekje
hoeveel zouden jullie geven?
wat zouden jullie doen in mijn plaats?
alvast bedankt, mvg gino