Design update Juridischforum

Kali
Berichten: 762

Re: Design update Juridischforum

#16 , 16 mar 2018 20:52

Ik vind de kleuren en lettertype ook te schreeuwerig (ging normaal niet posten maar aangezien deze opmerking wordt afgedaan als kleuren en geuren en “jeugdig”)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#17 , 16 mar 2018 21:27

Uit mijn oogpunt als webontwikkelaar een paar opmerkingen:
- Het contrast tussen de "echte" achtergrond van JF en de achtergrond van een post is te laag. Hierdoor vervalt de focus van het bericht.
Beter 1 van de 2 iets grijzer maken.
Ik heb bijvoorbeeld als test de #F9F9F9 door #F5F5F5 vervangen en het oogt meteen een stuk rustiger.

- Als je over "Advocaat zoeken", "Advies" of "Producten" gaat met muis, krijg je een overlay.
Dit is ook het geval vanaf dit nog maar 1ms het geval is (als je bijvoorbeeld naar de regel erboven wilt gaan).
Ook blijft deze overlay heel erg lang actief staan.
Ik zou voorstellen om met een timer te werken: bij een mouseover wordt de timer gestart, en na pakweg 500ms toon je de overlay. Als je gewoon met met muis beweegt, komt deze niet, en de tijdspanne (500ms; valt te tweaken indien nodig) is kort genoeg zodat eenmaal je het echt wilt, deze er quasi meteen op staat.

Dat zijn de 2 punten waar ik mij alvast serieus aan erger, en die vrij eenvoudig op te lossen zijn. :-)

En daarnaast heb ik ook een bugje gevonden:
Als je een anchorlink hebt, wordt deze nu mooi verborgen door de fixed header die er is.
Voorbeeld van dit in werking:
viewtopic.php?p=519937#p519937

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 17 mar 2018 00:29

Titel is in onderwerpen te groot.
Op mijn laptop krijg ik alleen de titel en moet dan beginnen met scrollen.
Niet handig.

Nu krijg ik in echtscheidingen zelfs de titel woord voor woord onder elkaar dat is echt niet te doen zo.


Onderwerpen
Reacties
Weergaves
Laatste bericht

Dochter 9 wil niet meer bij papa gaan slapen
door WendyS34 » 12 uur ago
3
Reacties
81
Weergaves
Laatste bericht
door eylis
6 uur geleden

Huur van ex
door Jefferson » 1 dag ago
4
Reacties
116
Weergaves
Laatste bericht
door Franciscus
10 uur geleden

Bijzondere kost / personal computer
door appelsientjeje » 1 dag ago
1
Reacties
128
Weergaves
Laatste bericht
door eylis
1 dag geleden

ex-samenwonend en onbetaalde facturen en kosten
door fourton » 1 maand ago
2
Reacties
176
Weergaves
Laatste bericht
door wanton
1 dag geleden

Achterstallige alimentatie en deurwaarder inschakelen?
door

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 17 mar 2018 01:29

Ik wil wel meewerken aan een juridisch forum maar niet aan een reclameforum.
Ik ga hier niet veel meer te zien zijn.
De layout maakt het werken met een compacter scherm onmogelijk. De teksten zijn bijna onvindbaar tussen de barnumreclame.
Niet mijn ding.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 17 mar 2018 01:33

De layout weerspiegelt nu perfect de recente evolutie van het forum: in vrije val.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#21 , 17 mar 2018 02:49

Het resultaat van de wijziging doet pijn aan de ogen ...
Ik vrees dat, indien dit niet verbeterd wordt, ik dit forum zal proberen te vermijden.
Wel heb ik geen last (meer) van reclame. Het installeren van een adblocker zal daar niet vreemd aan zijn ...

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 17 mar 2018 09:10

Als dat niet snel beter wordt, haak ik af. Krijg er een burn-out van. :evil:

eylis
Berichten: 8836

#23 , 17 mar 2018 09:17

Vind de grotere letters wel een pluspunt (voor de leesbrillers onder ons :-)
Wat er onhandig en vervelend is: als ik het startscherm open, zitten er infobalken voor dat scherm en kan ik niet meteen aan het inlogsymbool. Daarvoor moet ik eerst ergens een post zien te openen (schuiven met die grote blokken) en dan pas krijg ik het inlogblokje te zien. Nogal wat gedoe als ik even een vrij moment heb om posts te bekijken.

Sianna
Berichten: 156

#24 , 17 mar 2018 09:46

De balk bovenaan is véél te groot en véél te snel getriggerd. Hij neemt ook 3/4 van mijn scherm over en gaat alleen weg als ik ergens anders op klik: neen dank u! En het blauw mag écht wat zachter voor mij.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#25 , 17 mar 2018 10:17

Ik werk 80% op een PC en de boodschap kan ik moeilijk lezen, de letters zijn zeer licht, ondanks als ik dit tik zijn ze goed, versta niet waarom heb je de oude niet wat aan gepast het liep nu lekker.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JohnD
Berichten: 3580

#26 , 17 mar 2018 10:44

De advertenties komen op het eerste zicht ook heel nadrukkelijk in beeld. Gecombineerd met de permanente menubalk is het "leesgedeelte" zeer klein.
Gij als ouwe rot zou toch moeten weten hoe ge van advertenties vanaf geraakt. Maar ws. wilt ge uw steentje bijdragen (en dat is zeer nobel natuurlijk), en u toch u laten overspoelen met advertenties. IMHO moet ge dan niet klagen. Trouwens kunt ge softwarematig noch altijd selecteren welke advertenties ge wilt zien of niet. Ik vind het goed zo, alhoewel het lettertype wat vetter mag zijn. Het is amper donkerder dan mijn sig. En delowie denkt er trouwens ook zo over, dus is dat gauw geregeld denk ik.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Oude Belg
Berichten: 3192

#27 , 17 mar 2018 10:51

Welk genie denkt dat een tekst leesbaarder wordt als je meerdere kleuren gebruikt?
Afgekeken van Dag Allemaal, waarschijnlijk. Is wel een andere doelgroep.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#28 , 17 mar 2018 11:31

Waar beginnen...
Eerst en vooral verwijs ik naar hier: viewtopic.php?f=85&t=86490
Het verklaart (hopelijk) één en ander. In alle geval motiveert het waarom ik gedaan heb wat ik heb gedaan...

Wat het re-design betreft:
1. De opmerking over het dropdown header-menu deel ik. Op laptop is het bijzonder storend, op smartphone heb ik er geen last van;
2. Idem voor kleurenschema/achtergrond: lettertype is best tof, maar door kleur van tekst en achtergrond leest het niet vlot + is het té scherp.

Wat de kern van JF zelf betreft:
Ja, Jureca is een commerciële onderneming
Nee, Jureca levert zelf geen advies
Nee, aan de kern van JF verandert niets

Toen we met JF enkele jaren geleden zélf ons eigen platform probeerden op te zetten (de anciens gaan zich herinneren waarover ik het heb), wilden we eigenlijk crack hetzelfde doen als waarmee Jureca bezig is: een gratis forum waar iedereen vragen kon stellen en antwoorden kon geven koppelen aan wat je "premium services" zou kunnen noemen.
Zit je met een probleem en wens je gratis advies ? Dat kan.
Volstaat het gratis advies niet en wil je professionele bijstand ? Dat kan.
Mijn project is toen niet van de grond gekomen.

Om een lang verhaal kort te maken:
De keuze die eind 2017/begin 2018 voorlag was:
ofwel aanmodderen en stilaan wegdeemsteren binnen een omgeving die in sneltempo aan het veranderen is,
ofwel een locomotief zoeken om ons forum waar gratis en laagdrempelig advies mogelijk is en blijft aan vast te haken en zo de toekomst tegemoet te rijden.
Die keuze was absoluut noch gemakkelijk noch evident.
Ik heb een keuze gemaakt en besef dat er voor- en nadelen aan vasthangen en dat er een overgangsperiode aankomt waarbij beide "partners" hier en daar wat zullen moeten aanpassen, bijschaven, gewoon worden, wennen,........
Mijn hoofdbekommernis bij die keuze was: hoe zorg ik ervoor dat er ook morgen een plaats op internet blijft bestaan waar we gratis en anoniem een hoge kans hebben dat onze juridische vragen een antwoord krijgen.
Afgaande op de gesprekken die ik de afgelopen jaren had met verschillende "spelers", ben ik ervan overtuigd dat Jureca daarvoor kan zorgen.

Mvg,
Bart Demyttenaere
webmaster

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 17 mar 2018 12:40

Persoonlijk heb ik niks tegen dat je het commercieel koppelt aan dit forum, maar zorg dat je het gemakkelijk kan lezen, en zoals je zegt de mensen kunnen eerst proberen het gratis te houden, en als dit niet lukt dan hebben ze de keus van een beroeps advocaat onder de arm nemen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Floes
Berichten: 115

#30 , 17 mar 2018 13:30

Oei, toen ik zonet de site op mijn smartphone opende, heb ik even gerefreshed. Soms zie je dat door een slechte verbinding een site maar half opent zoals het hoort en dat lettertypes en kleuren anders worden getoond dan normaal... Maar nu ik hier lees dat dit de bedoeling is...

Tja...

Terug naar “Mededelingen”