B klasse scooter 30 dagen inbeslagname

yani07
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

B klasse scooter 30 dagen inbeslagname

#1 , 14 mar 2018 18:28

Hallo iedereen,

Vandaag was ik onderweg naar mijn stage. Onderweg ben ik aan de kant gezet door een anonieme politiewagen. De reden was dat ik met mijn B-klasse aan het rijden was op een baan van 70. Ze wisten mij te vertellen dat ik vlotjes 90 aan het rijden was, wat ik wel betwijfel maar oké. Nu vroeg ik mij af of mijn brommer tijdens de 30 dagen inbeslagname op de rollen gezet mag worden door de politie zelf? Dit is ter plaatse niet gebeurt. En zou iemand een idee hebben, aan wat kan ik mij ongeveer verwachten in de rechtbank?

P.s Ja ik was mij bewust van de mogelijke gevolgen en weet dat dit mijn eigen schuld is

Alvast bedankt,

Yani.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 14 mar 2018 23:30

Rijden met een motorfiets.
Niet in bezit van een geldig rijbewijs als u niet beschikt over een RB voor een motorfiets.
Rijden zonder verzekering.
Snelheid B- bromfiets is bij mijn weten nog altijd 45. Of u nu 80 85 of 89 reed zal weinig uitmaken.
Politie zal inderdaad de bromfiets laten controleren en na uw verhoor kan u dan afstand doen van alle onderdelen waardoor de bromfiets sneller reed of bij weigering van uwentwege zal de rechter beslissen bij het vonnis.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... G7rP6JzJ5B

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 15 mar 2018 08:57

kosten voor ontmanteling zijn uiteraard ten uwe laste, bovenop de boete.
mogelijks zal u hiervoor ook gedagvaard worden en de rechter kan uw bromfiets laten vernietigen indien niet conform.

Reclame

yani07
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2018 13:47

De agent wist me te vertellen dat het demonteren van de onderdelen die de brommer sneller doen rijden is afgeschaft in reguo limburg.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 15 mar 2018 13:53

dan zullen ze heel de brommer verbeurd verklaren in limburg zeker?

er mee blijven rondrijden zal je alleszins niet mogen

yani07
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mar 2018 15:05

Ik krijg een bepaald periode de tijd om hem zelf inorde te zetten

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”