in gelijk gesteld, toch kosten moeten betalen (voorschieten)

Leaphar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

in gelijk gesteld, toch kosten moeten betalen (voorschieten)

#1 , 12 mar 2018 12:31

Hallo allen,

Ik heb enkele jaren geleden de hulp ingeroepen van een gerechtsdeurwaarder ivm met een onbetaalde factuur van een gewezen patiënt van mij. Dit is voor de rechtbank gekomen en die patiënt heeft dat uiteraard verloren (is zelfs niet komen opdagen). Er was mij toen gezegd dat de (on)kosten dus ook voor de patiënt waren. Maar, omdat die persoon (nog steeds?) onvindbaar is (terwijl ik die persoon ondertussen reeds verschillende keren gezien heb in mijn straat (haar moeder woont daar namelijk)) moet ik blijkbaar eerst alle kosten betalen.
Men mag blijkbaar ook niet langs dat adres van die moeder gaan, wettelijk gezien. De persoon die ze zoeken was/is blijkbaar uitgeschreven in het bevolkingsregister.
Ik heb echter die mogelijkheid niet.
Is dat normaal dat ik die hulp inroep, in gelijk wordt gesteld, de andere wordt aangemaand te betalen, maar is onvindbaar, dat ik dan alle kosten moet voorschieten?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 12 mar 2018 12:36

U kan met vonnis eens kangs gemeente gaan en haar 'adres' vragen en een attest daarvan omdat u een AS gaat sturen.
Persoon gezien ...misschien eens laten volgen door familielid...indien adres gekend is uw GDW naar toe sturen en daarna de wijkinspecteur.
Kan dan van ambtswege ingeschreven worden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2018 12:37

Tuurlijk wie gaat anders de deurwaarder betalen als men ze niet vind of onvermogen is !

Dit is altijd zo, in een zaak waar een expert moet aangesteld worden door de recht bank moet je eerst zelf de expert betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”