Melding politie

Anoniem109
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Melding politie

#1 , 02 mar 2018 08:50

Geachte

Eerder deze week heb ik, naar aanleiding van indirecte bedreigingen door een door mij bekend persoon, met mijn verhaal naar de politie gestapt. Ik heb hen het hele verhaal uit de doeken gedaan en ervoor gekozen om een melding te maken, geen aangifte.
Ik heb bewust voor een melding gekozen, omdat de dreigementen niet expliciet waren (geen bedreiging als ik vermoord u etc) maar subtiel en verbloemen. Plus omdat ik bang ben voor eventuele gevolgen van de andere kant uit indien ik echt aangifte zou doen. Als er inderdaad iets gebeurt of een expliciete bedreiging wordt geuit zal ik uiteraard wel direct aangifte doen, los van de gevolgen.

Ik kreeg alleen geen antwoord op mijn vraag of degene over wie ik een melding heb gemaakt, kan opvragen of er een melding is gemaakt en of de politie dat mag meedelen aan desbetreffend persoon en van wie het komt.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#2 , 08 mar 2018 08:35

De politie zal niet meedelen dat er een melding geregistreerd is, noch de inhoud ervan kenbaar maken.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 08 mar 2018 09:27

Inderdaad wordt niet medegedeeld.
Een (uw) advocaat kan wel via brief parket alle meldingen laten opvragen om bij te voegen in het dossier.
U zal vermoedelijk wel op zijn minst een volgnummer gekregen hebben.

Reclame

Ice
Berichten: 240

#4 , 11 mar 2018 15:48

Ik heb ooit op dit forum gelezen dat je dan artikel 59 kunt inroepen om te verhinderen dat de politie de gegevens van de klager bij aangifte of melding van een klacht vrijgeeft aan de tegenpartij?

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 11 mar 2018 20:51

Van welke wet? Strafwet - strafvordering - wet politieambt?????

Terug naar “Andere”