controleoverschrijving van 0,01 euro

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

controleoverschrijving van 0,01 euro

#1 , 10 mar 2018 12:24

nieuwe techniek om mensen op te lichten met een controle overschrijving van 0,01€

https://radio2.be/de-inspecteur/opgelet ... p-whatsapp

hoe komt dat men die criminelen niet vindt? men heeft toch hun bankrekeningnummer
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 mar 2018 12:32

nieuwe techniek om mensen op te lichten met een controle overschrijving van 0,01€

https://radio2.be/de-inspecteur/opgelet ... p-whatsapp

hoe komt dat men die criminelen niet vindt? men heeft toch hun bankrekeningnummer
Ze openen die rekening met een frauduleuze identiteit.
Daarna gaat het geld via een circuit van geldezels naar de daders.
Voor iemand die dergelijke capriolen uithaalt is identiteitsfraude een alledaags gegeven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 mar 2018 12:39

[quote="de reden"]nieuwe techniek om mensen op te lichten /quote]
Bestaat al jaaaaren, maar komt altijd weer even naar boven piepen.

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 10 mar 2018 12:50

Ik snap bovendien niet waarom kopers zouden kunnen vragen om een "controle-overschrijving". Waar slààt dat eigenlijk op. Ik heb dat item op de radio gevolgd. En mijn idee was meteen, maar wààrom zou je in hemelsnaam als verkoper eerst een storting moeten doen op de rekening van een koper? Dan zeg je toch meteen: Tot ziens zeg, er zijn andere gegadigden....

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 10 mar 2018 12:57

Ik snap bovendien niet waarom kopers zouden kunnen vragen om een "controle-overschrijving". Waar slààt dat eigenlijk op. Ik heb dat item op de radio gevolgd. En mijn idee was meteen, maar wààrom zou je in hemelsnaam als verkoper eerst een storting moeten doen op de rekening van een koper? Dan zeg je toch meteen: Tot ziens zeg, er zijn andere gegadigden....
Opdat de koper niet kan beschuldigd worden dat hij op een verkeerde rekening heeft overgeschreven en daardoor de verkoper niet correct werd betaald.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mbbs1024
Berichten: 474

#6 , 10 mar 2018 18:58

Het verbaast me dat mensen nog altijd bereid gevonden worden om hun bank login gegevens door te spelen aan zo een oplichter.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 mar 2018 13:32

Doet me denken aan de tijd dat ik met vrienden die bij dezelfd bank als mij een zichtrekening hadden, via de e-banking overschrijvingen van €0,01 deed met telkens een bericht in de vrije mededeling. Aangezien het overschrijvingen naar dezelfde bank waren, werden deze zo goed als onmiddelijk verwerkt en kon je met elkaar converseren tegen de prijs van 1 eurocent per bericht, en had je via je bankuittreksels een afgedrukte versie van de conversatie. SMS-en waren in die tijd véél duurder;-) (Momenteel heb je een paar honder gratis sms-en in zo'n pakket zitten, als het al niet onbeperkt is).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Praat café”