bedrijf verlengd contract stilzwijgend met 10 jaar

jo.
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

bedrijf verlengd contract stilzwijgend met 10 jaar

#1 , 09 mar 2018 14:27

In onze zaak worden elk jaar de brandblussers gecontroleerd door een bedrijf die hier ondertussen al meer dan 15 jaar komen.

na een goedkoper bedrijf gevonden te hebben +-50 euro minder per jaar wouw ik de huidige samenwerking stopzetten.
nu blijkt dat sinds 2016 het contract stilzwijgend verlengd is met 10 jaar en als ik nu een stopzetting zou aanvragen betaal ik 30% van de resterende jaren die ze normaal nog zouden komen; 7 x 145 = 1015 waarvan 30%. is €304.50 euro boete

mijn vraag is simpel; kan dat zomaar.

natuurlijk had ik de kleine letters moeten lezen, maar ik verwissel geregeld van bedrijven en zelfs zonder contracten. ik zou in ieder geval zo mijn klanten niet durven behandelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2018 14:57

Je bent niet alleen: viewtopic.php?t=58092. Hoewel het niet netjes is van die firma, is contract wel contract. Je kan proberen klacht neerleggen bij de economische inspectie, maar meer dan dat kan je niet doen, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jo.
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2018 15:08

ik kwam het topic ook net tegen, ongelooflijk die legale maffiapraktijken.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 mar 2018 15:58

In de toekomst de kleine lettertje lezen, ook de allerkleinste.

Terug naar “Handelspraktijken”