psychiater hanteert meerdere tarieven

Margan
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

psychiater hanteert meerdere tarieven

#1 , 06 mar 2018 21:20

Mijn vrouw heeft al jaren last van opstoten van depressie . Ze gaat hiervoor naar een psychiater om voorschriften voor medicatie , die hij al twee jaar nimmer heeft aangepast. Volgens mijn vrouw is het binnen vragen hoe het gaat en dan de briefjes voor medicatie. Maar nu komt het.

Verleden week nog zat er een man die nog voor ons moest binnen gaan hij, vertelde dat hij 65 € betaalde en hiervan 25 € moest laten vallen bij de CM omdat hij een verhoogde tegemoetkoming heeft. De consultatie bij hem verliep net hetzelfde als die van bij mijn vrouw.
Toen hij de wachtzaal terug passeerde na consultatie vroeg ik nog of hij nu nog altijd 65 € betaald had en hij bevestigde.
Mijn vrouw echter betaald bij de psychiater 69 € en moet hier bij de voorzorg 29 € op laten vallen.
Het is niet de eerste keer dat ik dit hoor in de wachtkamer want een maand gelden hoorde ik van een andere vrouw dat zij 75 € betaalde.

Kan dit zomaar ?
Moesten deze tarieven nu verschillen in de voormiddag dan in de namiddag of avond dan zou ik toch al kunnen zeggen van o.K.
Maar dat dit scheelt gewoon van patiënt voor u vind ik toch vreemd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 06 mar 2018 21:42

Als die arts niet geconventioneerd is kan hij dat doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2018 16:02

Volgens mijn vrouw is het binnen vragen hoe het gaat en dan de briefjes voor medicatie.
Kan ze niet door de huisarts opgevolgd worden? Ook een huisarts kan antidepressiva e.d. voorschrijven. Dat is voor de patiënt veel goedkoper dan telkens naar de psychiater gaan.
Een vriendin van mij lijdt aan een unipolaire stoornis (regelmatig periodes van zware depressie die dankzij medicatie veel verminderd zijn, zowel in aantal depressieve periodes als in ernst van de depressie). Ze wordt opgevolgd door de huisarts, die haar de medicatie voorschrijft die ze destijds voorgeschreven kreeg van de psychiater. Heel sporadisch, d.w.z. als er een acuut probleem is van zeer diepe depressie, gaat ze nog naar haar psychiater.

Reclame

Terug naar “Andere”