Verzoekschrift pleitdatum

Larbi
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verzoekschrift pleitdatum

#1 , 14 jul 2017 15:19

Hoe kan ik een verzoek doen om een pleitdatum met de benodigde wetsartikelen aan de vrederechter om een zaak dat verwezen was naar de algemene rol. Ik heb reeds een synthese besluit verstuurd maar ben vergeten te verzoeken om een datum te plannen voor een vaststelling.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2017 17:33

Gewoon brief schrijven:
"Mag ik u verzoeken deze zaak vast te stellen met toepassing van art. 747 Ger. W."

Larbi
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jul 2017 08:49

Bedankt Schorpioen,

Mag deze brief ingescand per email sturen of moet het echt per post aangezien ik buiten europa verblijf.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jul 2017 08:57

Zal van de rechtbank afhangen. Neem contact met de griffie.

Larbi
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2018 08:57

Hallo,

Mijn huurder weigert huurindexatie te accepteren. Ik ben een zaak gestart bij de vrederechter. Bij de eerste zitting heeft de vrederechter beslist dat de zaak naar de rol wordt verwezen omdat ik de vrouw van de huurder vergeten ben aan te geven. Dit heb ik alsnog verbetert en middels een brief een nieuwe datum aangevraagd voor een nieuwe zitting. Ik heb inmiddels een brief van de rechtbank ontvangen met een datum wanneer de verweerder zijn conclusies dient inte leveren en mij ook te kopieren en na 1 maand dien ik hetzelfde te doen en na 1 maand dient verweerder zijn synthese conclusie in te leveren.

Nu mijn vragen:

- De termijn van de conclusie van de verweerder is al 2 weken vertreken en ik heb niets ontvangen. Ik heb de rechtbank per email geinformeerd maar die geven aan dat ze zich niet met de zaak moegen bemoeien. Moet ik iets doen richting de verweerder om alsnog zijn conclusies te sturen?

- Mijn termijn voor mijn conclusie is over een week. Wat voor wetsartikelen etc dient in de conculsies vermeld te worden ?
- Moet ik gewoon mijn eis voor acceptatie van huurindexatie herhalen met het laatste huur achterstand?
- Alle bewijsstukken die eerder ingeleverd waren moet ik die opniew indienen of de brief alleen voldoende?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 mar 2018 18:11

1. Meestal zal de griffie u wel meedelen of de tegenpartij een conclusie heeft neergelegd als u dit telefonisch vraagt. U kan ook op de griffie het dossier inzien. De tegenpartij moet die conclusie tijdig naar u opsturen, zoniet kan u de wering ervan uit de debatten vragen.
2. Als de tegenpartij geen conclusie heeft neergelegd moet u daarvoor niets ondernemen.
3. U moet zelf beslissen of u een conclusie neerlegt. Dat is best als u uw vordering wil aanpassen met de ondertussen vervallen huur.
4. U moet in uw conclusie geen wetsartikelen vermelden.
5. De bewijsstukken die u al ter griffie hebt neergelegd moet u niet meer neerleggen. Let wel op. Het gebeurt dat een partij kopie van haar stukken hecht aan het verzoekschrift tot hoger beroep of een conclusie. De rechter bekijkt enkel de laatste conclusie. Hij weet dan niet dat die partij stukken heeft neergelegd. Stukken dus niet hechten aan een verzoekschrift of conclusie, maar neerleggen in een afzonderlijke map, genummerd, met een inventaris.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”