Metro Berlijn

Ritdevrager
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Metro Berlijn

#1 , 06 mar 2018 16:41

Tijdens de feestdagen ben ik in Berlijn geweest en heb samen met enkele vrienden de metro genomen. Vermits wij de Duitse taal niet machig zijn hadden wij ons ticket niet geactiveerd. Bij controle gaven mijn vrienden een foutief adres op, maar ikzelf niet. Zij hebben hier dus ook niets van gehoord.
Ikzelf kreeg enkele weken geleden een brief van een "rechtsanwalt" waarin staat (voor zover ik het begrijp) dat ik de boete + kosten moet betalen.
Nu kreeg ik gisteren opnieuw een brief van "rechtsanwalt" waarin staat dat ik 98,21 euro moet betalen. Hoeveel de oorspronkelijke kost was kan ik hieruit niet afleiden.
Wat doe ik nu best ? Betaal ik dit ganse bedrag ? Neem ik contact met "rechtsanwalt" ? Kan ik een nederlandstalige brief vragen ?
Bedankt voor alle advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ritdevrager
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2018 16:42

Ik wil gerust betalen hoor, maar vind het niet eerlijk, dat als je een ander adres opgeeft, je er zo onderuit komt. Ik kan ook doen of ik deze brief nooit gehad heb, toch ?

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 06 mar 2018 16:46

Gewoon betalen. Uw vrienden krijgen binnenkort nog wel een hogere boete nadat een deurwaarder hun adres heeft moeten vinden.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2018 16:56

Gewoon betalen. Uw vrienden krijgen binnenkort nog wel een hogere boete nadat een deurwaarder hun adres heeft moeten vinden.
Hangt er van af welke gegevens ze hebben. Enkel een naam, daar zullen ze niet ver mee springen als de naam bijvoorbeeld Mark Peeters is...

Anyway, TS kan inderdaad best betalen. De brief negeren is geen oplossing. Brief in het Nederlands vragen is ook geen optie, aangezien de feiten zich in Duitsland afgespeeld hebben. Verder is hier het Duits recht van toepassing, zou ik zo denken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

berenod
Berichten: 942

#5 , 06 mar 2018 18:39

Hangt er van af welke gegevens ze hebben. Enkel een naam, daar zullen ze niet ver mee springen als de naam bijvoorbeeld Mark Peeters is...
Ze zullen hoogstwaarschijnlijk wel de naam van een identiteitsbewijs hebben overgenomen, samen met de nummer van de kaart (of rijksregisternummer op de achterkant).
Adres zullen ze zo moeten achter vragen daar de Duitse controleurs geen eID kaartlezer zullen hebben om het adres uit te lezen...

Zou me sterk lijken dat ze enkel voortgaan op mondeling gegeven naam en adres...

Terug naar “Andere”