Uitnodiging tot verhoor: opzettelijke slagen en verwondingen

Nick.l
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging tot verhoor: opzettelijke slagen en verwondingen

#1 , 02 mar 2018 11:22

Beste,

Ik heb deze week een brief ontvangen van de politie: uitnodiging tot verhoor: opzettelijke slagen en verwondingen: iemand die niet van zijn vrijheid is beroofd maar wel een vrijheidsstraf kan worden opgelegd.

Nu als ik de datum bekijk weet ik waarover het gaat maar de persoon die de klacht ter plaatse deed heeft gelogen over mij.

Het verhaal:
Ik als meerderjarige was aan het rijden in onze wijk, na de vorige zaterdag was er ook een incident gebeurt waarvoor ik klacht heb neergelegd: persoon stond half op straat en stoep (minderjarig >17 jaar) sloeg mijn spiegel van mijn auto af waarvan het glas gebroken was en mijn spiegel toegeklapt werd. Ik reed weg van de persoon maar hij kwam terug en sloeg mijn spiegel kapot. Ikzelf was ongeveer 30cm van de verhoogde berm mijn bedoeling was om de persoon niet aan te rijden want ik weet de gevolgen. Maar was op dat moment erg kwaad omdat hij over straat riep s'nachts 'homo'. Als ik 30cm van de verhoogde stoep was waar ik toch niet ging over geraken heeft de persoon dus mijn spiegel afgeslagen. Ik ben daarna ommiddelijk naar huis gegaan en mijn ouders verwittigd.

Na de zaterdag had ik maandag klacht neergelegd.

De dinsdag was ik aan het rijden in de wijk, ik met 2 maten van mij zaten ook in mijn auto. Mijn maten zagen dat de persoon van de zaterdag thuis was en niet bij zijn familie was.

Ik wilde er naartoe rijden door gras omdat er geen andere mogelijkheden waren. Ik wilde dit doen omdat ik ten eerste bang was te voet te gaan en ten tweede wilde ik een overeenkomst met de persoon en om hem erop te wijzen wat hij had gedaan aan mijn spiegel. Maar mijn maat zij jij blijft op de parking. De persoon stond buiten en lokte het uit: 'je durft niet met je auto door het gras tot bij mij te komen'. Met mijn lichte vorm van autisme was dit teveel en heb ik erop gereageerd.

Ik reed naar hem toe. De persoon belde zijn schoonbroer en zus op. Echter na nog geen 5 minuten was de schoonbroer met zijn eigen auto gearriveerd. Ik zag dat en mijn maten ook en besloten ons om te draaien. De schoonbroer zag dit en kwam op mijn auto af. Op een hehevig moment reed ik door het gras opnieuw want er was geen andere weg om weg te geraken want de schoonbroer zag er redelijk kwaad uit. Ik passeerde de schoonbroer aan een snelheid van max 20km/h. Misschien zelfs maar 10km/h. Op het moment van kruisen heeft de schoonbroer dus naar mijn auto afgestapt ik wilde hem ontwijken maar de schoonbroer kwam toch naar mij toe. Ik moest de andere kant toch op of ik zat tegen een boom. De persoon liep links van de boom maar dat gat was te klein om door te gaan dus besloot ik om rechts te nemen. Dus we zijn elk een andere kant opgegaan. Maar nog voor we de boom passeerden was de persoon al bij mijn auto. Hij sloeg met zijn sleutels van zijn auto en zijn vuist waarna hij hem ook bezeerd had tegen mijn spiegel. Mijn spiegel kwakte toe en de spiegel zelf viel op de grond ter plaatse. Ik deed er op dit moment alles aan om daar weg te geraken vanwege ik bang had dat er verdere schade ging gemaakt worden. Darna heb ik de personen die bij mij zaten naar huis gevoerd en naar huis gegaan.

De schoonbroer had de politie gebeld die ter plaatse kwam maar ik wist dat niet. Ik was al weg voor de politie kwam.

Hij heeft een verklaring afgelegd die geen waar is en gelogen. Hij heeft de politie ter plaatse verteld dat ik naar hem toe reed op het gras. Dit is echter geen waar. Zij hebben een valse klacht ingediend tegen mij om mij bang te maken en dat ben ik nu ook.

Ik heb 2 getuigen voor verhoor die ook naast mij zaten en ook willen getuigen voor mij. Dernaast had ik ook in de brief mijn rechtten meegekregen waarin staat dat ik best een avocaat neem. Heb ik ook gedaan. Omdat ik niet aan het recht kwam voor pro deo avocaat heb ik een betaalde die niet heel duur is op mijn kosten genomen.

Ik vraag mij nu eerlijk gezegd af wat er gaat gebeuren. Ik zie dit verhaal dagelijks voor mijn hoofd passeren het is al een maand geleden gebeurt.

Ik ben niet bekend bij het gerecht en dit is ook mijn 1ste verhoor van mijn leven voor dingen die ik niet gedaan heb :(

Mijn maten zeggen dat er 9/10 kans is dat het woord tegen woord zal zijn en de zaak gaat seponeren.

Ik heb geen zin onschuldig in de gevangenis te gaan zitten voor dingen die ik niet gedaan heb en geen waar is.

Ik heb wel foto's van al mijn spiegels tot in detail getrokken. Ook heb ik een foto waarop duidelijk te zien is dat er een kras door een sleutel is gemaakt in mijn spiegel aan bestuurderskant.

Wie kan mij helpen en welke gevolgen heeft dit op mij?

Ik heb al een paar dagen door de brief niet veel gegeten, gedronken en geslapen door de stress.

Mvg,
Nick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2018 14:37

Om u alvast gerust te stellen: voor zoiets vlieg je niet de gevangenis in, hoor! Het was alles behalve slim van u om de confrontatie op te zoeken, maar bon. De provocaties kwam van beide kanten. Verwijs tijdens uw verhoor zeker naar de klacht die je zelf ingediend had tegen deze persoon, en geef de contactgegevens van de andere getuigen door, en laat de politie verder hun werk doen.

Ik neem aan dat er niet echt zwaar gewonden waren, maar dat het om wat blauwe plekken ging van de persoon die op uw wagen geklopt heeft? Ik durf niet garanderen dat dit geseponeerd gaat worden. Het zou als verkeersagressie kunnen bestempeld worden. Ik denk dat die "9/10 gespeoneerd" wel wat optimistisch is. Kans bestaat, natuurlijk, maar reken er maar niet te veel op. Maar je gaat niet behandeld worden als iemand die op café iemand half bewusteloos slaat en een effectieve gevangenisstraf zit er zeker niet in. In dat geval zouden ze immers 500 gevangenissen moeten bijbouwen in Vlaanderen, denk ik ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nick.l
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2018 15:21

Ok, aan wat denk jij dan wel dat ze me kunnen 'veroordelen'?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2018 15:35

Ok, aan wat denk jij dan wel dat ze me kunnen 'veroordelen'?
Geen flauw idee. Hangt af van:
1. Inhoud van de klacht
2. Details van de omstandigheden
3. Hoe overtuigend uw getuigen / getuigen van de tegenpartij zijn
4. Hoe goed uw advocaat is / advocaat van de tegenpartij is
5. Historiek (strafblad, etc...) van de tegenpartij (of van u, maar u hebt geen historiek, als ik het goed begrijp)
6. Welke rechter u voor u hebt
7. Hoe de rechter gezind is
8 ...

Niemand hier kan dus voorspellen wat dit wordt. Seponering kan nog altijd, natuurlijk, maar ik zou het geen 9/10 kans geven, maar eerder iets tussen de 1/10 á 5/10.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nick.l
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2018 12:04

Ik heb geen historiek. Het is de 1ste keer dat ze me aanklagen en vals beschuldigen van iets die geen waar is. Ik vraag me echter af wat er kan gebeuren van de verkeersagressie er zijn denk ik maar alleen blauwe plekken geweest. De persoon was de volgende dag weer aan het werk als ik dit hoorde.

Nu kom ik een heel klein beetje overeen met de persoon die ik klacht had ingediend van de zaterdag en die zei als ik ga praten met de persoon die de klacht ter plaatse zei tegen de politie dat hij de klacht wil intrekken rn ze deden dit om mij bang te maken wat ook gelukt is. Zo zie je maar dat het toch allemaal gelogen is.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 10 mar 2018 19:24

Dus er zijn slagen geweest ... werkonbekwaamheid is geen vereiste een simpele duw is voldoende.
Uw wagen is beschadigd dat is vandalisme
Men heeft 'homo' naar u geroepen .... zou een strafbaar feit kunnen zijn... Feit is waarom die minderjarige zo reageerde ...jullie kennen elkaar?

Wat de schoonbroer betreft als die verteld dat u naar hem toe reed kan dat beschouwd worden als bedreigen met een wapen ( uw wagen).
U hebt natuurlijk getuigen in de wagen maar had beter zelf naar de politie gegaan.

Over het gras rijden is volgens mij ook niet toegelaten en u reed naar hem....

Misschien toch best een advocaat raadplegen 'voor' het verhoor.

Als ik het goed heb begrepen zijn uw beide spiegels dus stuk?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”