Erfenis Leefloon van het Ocmw

WendyDavy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erfenis Leefloon van het Ocmw

#1 , 27 feb 2018 17:02

Hallo ,

Ik heb sinds 2014 leefloon van het Ocmw. Mijn vader is recent overleden en heeft een erfenis na gelaten van 21000€

Mijn vraag is eigenlijk kunne ze mijn leefloon afnemen omdat ik geërfd heb? Het Ocmw is op de hoogte van mijn erfenis en dat die gestort is.

Hoe werkt dit ? Verlies ik nu mijn inkomen nu ik de 21.000 € geërfd heb van mijn vader ?

Bedankt alvast voor jullie deskundig advies

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 27 feb 2018 19:04

Een erfenis is geen loon. U dient dus nog verder leefloon te ontvangen. Er mag wel rekening gehouden worden met de erfenis , meer bepaald worden de intresten meegeteld om het bedrag van het LL te berekenen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

WendyDavy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2018 19:23

Een erfenis is geen loon. U dient dus nog verder leefloon te ontvangen. Er mag wel rekening gehouden worden met de erfenis , meer bepaald worden de intresten meegeteld om het bedrag van het LL te berekenen.
Hartelijk dank !

Reclame

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2018 22:38

Voor de aanrekeningsregels, zie: Gids voor de gebruikers van het OCMW, blz. 15: https://www.lennik.be/producten/detail/ ... n-het-ocmw
.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”