Aankoop mediamarkt

MySonnie
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Aankoop mediamarkt

#1 , 24 feb 2018 08:11

Kan mediamarkt garantie van zich afzetten door te eisen dat ik naar een (voor mij 45 km plus) winkel te begeven voor een goed van 20 euro? Wat zijn mijn rechten als mediamarkt van mij vraagt om naar een winkel te gaan terwijl ik een internet aankoop bij hen heb gedaan?

Hier hun antwoord op mijn vraag bericht aan hen:

----------
Beste X,

Ik heb dit voor je nagekeken, uit het dossier blijkt dat dit een aankoop via een van onze winkels betreft.

Jammer genoeg heeft de online afdeling van MediaMarkt geen dienst naverkoop, zodat wij je enkel het beste kunnen helpen in de winkel.
Helaas moet ik je dan ook verzoeken om langs te gaan naar de dienst naverkoop in een van die winkels.

Aarzel zeker niet om ons opnieuw te contacteren indien je hierover alsnog verdere vragen hebt. We helpen je er graag mee verder.
Met vriendelijke groeten,
X
MediaMarkt België
contact@mediamarkt.be
http://www.mediamarkt.be
-----------------

Ze stellen zelfs dat de aankoop in een winkel is gebeurt terwijl dit niet het geval is.

Er even bij vermelden dat het om een toestel gaat waarvan de motor begon te verbranden en de plastic begon te smeulen waardoor dus brand had kunnen ontstaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 24 feb 2018 10:50

Namen vermelden is niet toegelaten op dit forum.

Begin met hen op hun fout te wijzen. Voor een online aankoop kan de verkoper niet eisen dat u zich naar de winkel moet begeven voor de garantie. Voor 20 EUR zou ik eigenlijk vooral mijn conclusies trekken en voortaan elders bestellen.
"sowieso" schrijf je zo.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 feb 2018 11:42

"Vraag van de maand

Ik kocht online een mixer. Nog tijdens de garantieperiode liet die het afweten. De onlineverkoper zegt dat ik de mixer terug moet sturen voor herstel. Maar wie betaalt de verzendkosten?"

Men leze hierover meer:
https://www.eccbelgie.be/in-de-kijker/v ... n-de-maand
.

Reclame

MySonnie
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2018 12:32

Mediamarkt weigert andere mogelijkheid te bieden dan naar een winkel te gaan volgens correspondentie. In de tijd dat ze redcoon overgenomen had en ik nog een tegoedbon had van een defect product bij redcoon hebben ze me ook gewoon genegeerd. Zal nu wel de laatste keer geweest zijn. Bedankt voor de tips hier voor 20 euro ga ik er niet verder in gaan. Toch wou ik even polsen naar de wettelijkheid.

mbbs1024
Berichten: 474

#5 , 24 feb 2018 15:09

Chinese webshops lijken me een betere service te bieden, niet afdwingbaar wegens de afstand, maar ze doen het wel.
Ofwel sturen ze een nieuw product, ofwel krijg je je geld terug.

MySonnie
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 feb 2018 17:09

Chinese webshops lijken me een betere service te bieden, niet afdwingbaar wegens de afstand, maar ze doen het wel.
Ofwel sturen ze een nieuw product, ofwel krijg je je geld terug.
Inderdaad de service in China is zelfs beter dan die van mediamarkt. :mrgreen:

Ik heb de medewerker nog veel plezier gewenst bij het doodbloeiende bedrijf. Sorry maar als ik niet geholpen wordt waarop ik recht heb dan hou ik men mond ook niet. Heb hem/haar met respect behandeld en alsnog bedankt voor het antwoord. Heb mijn kijk op de situatie wel gegeven.

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 24 feb 2018 18:55

Namen vermelden is niet toegelaten op dit forum.

Begin met hen op hun fout te wijzen. Voor een online aankoop kan de verkoper niet eisen dat u zich naar de winkel moet begeven voor de garantie. Voor 20 EUR zou ik eigenlijk vooral mijn conclusies trekken en voortaan elders bestellen.
Waarop baseert u zich om te stellen dat retouren onder garantie gratis moeten zijn als je on-line koopt? De vraag is gesteld uit nieuwsgierigheid: Ben geen expert maar volgens mij is dit een gunst als m n retouren en/of garantie gratis laat terugzenden. Als je in de winkel koopt moet je ook terug naar de winkel om garantie te claimen (en da s ook eenverplaatsing die je geld kost)

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 24 feb 2018 19:51

Namen vermelden is niet toegelaten op dit forum.

Begin met hen op hun fout te wijzen. Voor een online aankoop kan de verkoper niet eisen dat u zich naar de winkel moet begeven voor de garantie. Voor 20 EUR zou ik eigenlijk vooral mijn conclusies trekken en voortaan elders bestellen.
Waarop baseert u zich om te stellen dat retouren onder garantie gratis moeten zijn als je on-line koopt? De vraag is gesteld uit nieuwsgierigheid: Ben geen expert maar volgens mij is dit een gunst als m n retouren en/of garantie gratis laat terugzenden. Als je in de winkel koopt moet je ook terug naar de winkel om garantie te claimen (en da s ook eenverplaatsing die je geld kost)
Site van de ECC zou normaal correct moeten zijn, dus:
https://www.eccbelgie.be/themas/garanti ... garantie#6

Terug naar “Consumenten Koop”