Herinneringen nooit ontvangen, nu uit het niets deurwaarder aan de deur

fnk
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Herinneringen nooit ontvangen, nu uit het niets deurwaarder aan de deur

#1 , 19 feb 2018 12:23

Hi Allemaal,

Op onderstaande link is een gelijkaardig verhaal te vinden maar toch anders genoeg dat ik het nodig vond mijn vraag eens opnieuw te stellen.
viewtopic.php?f=8&t=58769

Vandaag kreeg ik een deurwaarder aan de deur. Ik kwam te weten dat ik blijkbaar mijn provinciebelastingen voor bedrijven voor 2016 (mijn eerste jaar als zelfstandige) niet betaald zou hebben. Op het document kan ik terugvinden dat verschillende herinneringen en zelf een aanmaning door een gerechtsdeurwaarder verstuurd zouden zijn.

Mijn tijdlijn:
1/1/2016: Start als zelfstandige op adres X met vestiging op adres Y
1/10/2016: Verhuizing van adres X naar nieuw adres Z met 6 maanden doorsturen van post door bpost van X naar Z
2017: Aanvraag tot betaling provinciebelasting 2017 + betaling van deze door mezelf.
Vandaag: Deurwaarder i.v.m. belastingen voor 2016

Alle post zou volgens provincie Vlaanderen naar adres X verstuurd zijn. Hiervan verschillende zendingen tussen de periode toen bpost alles naar adres Z doorstuurde. Anders dan topic hierboven is dat mijn officiële adres wel degelijk veranderd werd naar adres Z. Alle andere formaliteiten i.v.m. overheidsinstanties zijn wel terechtgekomen op adres Z. Op vestiging Y is nooit iets ontvangen. Deurwaarder eist nu betaling van de belastingen + meer dan dubbel daarvan als extra kost. Provincie Vlaanderen vertelt mij dat zij geen fout gemaakt hebben en dat ik voor deze kosten zal moeten opdraaien. Verder werd mij ook verteld dat ik geen bezwaar meer kan indienen aangezien de 3 maanden na eerste zending reeds voorbij zijn.

Wie is hier in fout? Kan ik hier iets tegenin brengen of is dit een verloren zaak?

Laat gerust weten als iets niet duidelijk is.

Alvast zeer vriendelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 feb 2018 16:24

Waar ligt die provincie Vlaanderen ergens?

fnk
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2018 09:24

Waar ligt die provincie Vlaanderen ergens?
Oost-Vlaanderen dus, maar zoals je zelf wel weet geeft dit weinig toegevoegde waarde aan het topic.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 20 feb 2018 11:43

Kan de provincie bewijzen dat ze herinneringen en een deurwaarder hebben gestuurd naar het oude adres?
"sowieso" schrijf je zo.

fnk
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 feb 2018 11:59

Kan de provincie bewijzen dat ze herinneringen en een deurwaarder hebben gestuurd naar het oude adres?
Ze hebben in ieder geval geen getekende zending gestuurd. Er werd mij wel verteld dat de wetgeving daaromtrent aangepast is waardoor dit niet meer nodig zou zijn. Geen idee in hoeverre dit correct is.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 20 feb 2018 23:40

Maar als u de post laat doorsturen en of een postbus hebt genomen krijgt u toch alle post thuisbezorgd?
U kan trouwens bewijzen dat alle andere diensten blijkbaar wel over uw nieuw adres beschikten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”