Klacht tegen Notaris

Rachelserf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Klacht tegen Notaris

#1 , 13 feb 2018 16:45

Onze notaris laat ons erfenisdossier aanmodderen, als sinds 21 jaar. We hebben reeds klacht ingediend bij de Kamer der Notarissen alsook bij de ombudsman. Telkens zegt de notaris dat ze nog niet verkoopt om kosten te besparen en omdat één van de erfgenamen deficitair is,maar intussen zitten we met een torenhoge factuur aan leegstandbelasting en zitten we met vervallen eigendommen. De Kamer en de ombudsman zijn dan gediend met het antwoord en daar staan wij daar terug, even ver als eerst. Mijn vraag is, kan ik via andere instanties klacht indien tegen de notaris. Kan ik hem voor de rechtbank trekken of kan ik klacht indienen bij het Europees Hof van de Mensenrechten in Straatsburg? Er is geen familieruzie. En ons andere huisje werd door een andere notaris wel reeds verkocht (ieder notaris heeft zijn eigen streek).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 feb 2018 17:12

Het is de eigenaar die beslist wanneer verkocht moet worden, niet de notaris.
Tenzij u hier niet alle info geeft.
Wat is een deficitaire erfgenaam????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jef007
Berichten: 1679

#3 , 13 feb 2018 17:37

kan u geen andere notaris nemen?

Reclame

Rachelserf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2018 07:33

Deficitair betekent failliet. En wij mogen niet verkopen, die notaris is aangesteld door de rechtbank. Een andere notaris nemen kost ons weer een jarenlange procedure.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 14 feb 2018 09:13

Dien dan klacht in bij diezelfde rechtbank

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”