Motorschade ducati hypermotard

Vrints
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Motorschade ducati hypermotard

#1 , 11 feb 2018 16:06

HELP HELP!!!

Voel me machteloos in mijn situatie en heb graag jullie hulp hierbij..

Nieuw gekocht in Augustus 2017
Het voorval was begin december 2017 op 11 0000km

Zal even kort uitleggen wat er gebeurd is.
Deze Ducati gebruikte ik als men dagelijks voertuig (antwerpen-turnhout 120km)
Ik reed juist de snelweg af en voelde dat ie inhouden,dus ik liet men gas los en viel stil..
Dus even men motor aan een tankstation laten staan en later op de dag naar de garage gedaan.

Het probleem zou zijn, dat ik zonder olie gereden had.
Maar ben iemand dat goed op men materiaal let. Om de 2weken grote kuis, ketting smeren oliepeil controleren etc..
Maar had het peil de week er voor nog gecontroleerd en stond nog mooi tussen minimum en maxi.

Nu wil de garantiedienst dit alles in mijn schoenen schuiven.
Maar er moet toch een OORZAAK zijn waarom ie zoveel olieverbruikt. Maar nu hadde ze mij verteld en geloof ik best wel.van een motorblok dat zonder olie heeft gereden is het moeilijk om het oorzaak te achterhalen.

Nu is men vraag welke expertise of waar kan ik terecht om deze zaak aan te vechten en het probleem te vinden van men motor

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 feb 2018 16:24

Dit zal een moeilijke karwij worden!

Een goed chauffeur kijkt elke morgen zijn olie na!!!!!!

Een beroeps chauffeur die dit negeert kan onmiddellijk zijn ontslag krijgen wegens zware fout, een bus bestuurder van de lijn bij pachters staat dit in hun arbeid overeen komst.

Ik zelf als gepensioneerde kijk zeker elke twee dagen naar mijn olie, en wekelijks naar mijn banden druk en dit reeds 55 jaar, dit is een gewoonte en duurt 15 sec.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 11 feb 2018 16:33

heeft u dan nooit olie onder uw motor zien staan?

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 11 feb 2018 16:34

let op : eind februari vervalt de eerste 6 maand van uw wettelijke garantie!

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 11 feb 2018 16:39

Maakt niet uit, defect is gerapporteerd aan de verkoper en dus binnen de 6 maanden. Verkoper moet bewijzen dat het defect nog niet bestond bij levering.
"sowieso" schrijf je zo.

Vrints
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 feb 2018 18:40

Dit zal een moeilijke karwij worden!

Een goed chauffeur kijkt elke morgen zijn olie na!!!!!!

Een beroeps chauffeur die dit negeert kan onmiddellijk zijn ontslag krijgen wegens zware fout, een bus bestuurder van de lijn bij pachters staat dit in hun arbeid overeen komst.

Ik zelf als gepensioneerde kijk zeker elke twee dagen naar mijn olie, en wekelijks naar mijn banden druk en dit reeds 55 jaar, dit is een gewoonte en duurt 15 sec.
bijna niemand controleerd elke dag zijn oliepeil.
ik doet dit om de 2 weken met de grote kuis van het voertuig.
en toen stond het peil nog goed,dus dit komt door een defect en niet nalatigheid van de chauffeur.
ik vraag op dit forum niet wat iemand wel of niet doet met zijn voertuig .mijn simpele vraag is gewoon wie mij verder kan helpen met stappen te ondernemen.


mvg matthias

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 feb 2018 18:59

Ge moet u zo niet op je tenen getrapt voelen !

Eerst en vooral zal je aan de verkoper een aangetekend ingebrekestelling moeten doen, wat er ook de oorzaak is, de verkoper moet je helpen daar de wettelijke garantie nog niet verstreken is.
En dan afwachten om dit eventueel voor de rechtbank te halen, en daar zal er een expert eerst op u kosten de expertise doen !

Heb je RECHTS BIJSTAND in je polis van de motor??

Zo ja verwittig deze dan en laat hun deze zaak oplossen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 11 feb 2018 19:00

mijn simpele vraag is gewoon wie mij verder kan helpen met stappen te ondernemen.
U hebt de garantiewetgeving aan uw kant. Stuur een aangetekende ingebrekestelling met verwijzing naar de wet.

Voor een voorbeeldbrief: https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... -6-maanden
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Consumenten Koop”