Rekening afgesloten - bank stuurt geld niet

Celetste
Topic Starter
Berichten: 27

Rekening afgesloten - bank stuurt geld niet

#1 , 09 feb 2018 18:58

Hey,

In Oktober heb ik mijn laatste rekening bij een bank afgesloten, dit was een spaarrekening. Nu, een week later stond het geld nog steeds niet op mijn nieuwe rekening, en ging ik terug en was er nog iets niet in orde, dus scande ze mijn ID nog is. Daarna was de "foutmelding" verdewenen.

Sinds toen al meerdere malen langsgeweest maar steeds krijg ik "Ik kijk ernaar en contacteer je of je hebt het geld tegen x dagen later.", maar tot nu toe staat dit nog altijd niet op mijn rekening.

Wat kan ik doen? Nog meer langsgaan klinkt redelijk inefficiënt? Is hier geen wetgeving rond met hoeveel tijd ze hebben vóór ze dit moeten overstorten?

Ik overweeg ze aan te klagen omdat ze het geld maar niet storten en niet de moeite doen voor het probleem op te lossen moest er nog steeds een probleem zijn.

Iemand hier ervaring of ideeën over?

grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 feb 2018 19:36

Hebt u dan geen uittreksel van uw oude bank waarop staat wanneer het geld is overgeschreven en NAAR WAAR?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Celetste
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 09 feb 2018 19:38

Wel dat is het juist, dit gebeurt niet. En aangezien ik ook geen klant meer ben bij hun kan ik niet online inloggen voor te kijken of er iets gebeurt is. Maar ik neem aan dat zolang het geld niet verstuurd wordt ik ook niet de laatste uitreksels krijg?

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 09 feb 2018 21:10

Beste

Dien een klacht in bij de klachtendienst van die bank. Dat kan doorgaans ook via mail.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 10 feb 2018 11:32

normaal wordt het allerlaatste uittreksel met de post opgestuurd, omdat men dat niet meer online kan doen

Oktober is wel keilang, enkele weken is wel normaal


Er is toch geen ( bewarend ) beslag op de rekening gelegd ? Of mogelijk nog schulden aan de bank zelf ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 feb 2018 12:39

Altijd wat als men veranderd van bank, had je nu eens alles afgehaald en een bankcheque gevraagd en deze aan je nieuwe bank gegeven was dit geklaard in 1 dag, maar dit was natuurlijk veel te simpel, en wanneer zal het nu klaar zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”