Belgische nationaliteit familiemoeder

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Belgische nationaliteit familiemoeder

#1 , 09 feb 2018 08:57

Ik krijg de Belgische nationaliteit na bijna achttien jaar.
Mijn familiemoeder, vader, zus woont buiten België (niet-europees, aziatisch), ik moet altijd geld sturen naar buitenland, in plaats van geld sturen wil ik mijn familie in België woon. Rijden ik stuur geld is moeder ziek, vader ziek, zus is handicap, ik ben enige.

Bestaat er een wet om visa aan te vragen aan mijn familieleden zodat ze kan permanent bij mij kunnen blijven in België of regelmatig komen België en kan langer period blijven zonder issues?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2018 09:29

Zou het niet simpeler zijn mocht u naar daar gaan wonen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 feb 2018 12:46

Zou het niet simpeler zijn mocht u naar daar gaan wonen ?

Simpeler misschien wel, zeker als er hier één persoon woont, en de drie ander in het thuisland.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat een kosten-baten analyse de voorkeur van TS verklaart voor zijn oplossing, de hele familie naar hier brengen dus. :(

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 09 feb 2018 15:37

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 feb 2018 16:11

Zou het niet simpeler zijn mocht u naar daar gaan wonen ?

Simpeler misschien wel, zeker als er hier één persoon woont, en de drie ander in het thuisland.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat een kosten-baten analyse de voorkeur van TS verklaart voor zijn oplossing, de hele familie naar hier brengen dus. :(
En waarschijnlijk ook de sociale zekerheid.
Maar alvoren dit zal lukken zal hij een dokument moeten ondertekenen waarin hij de garantie geeft dat hij de verblijfskosten van die personen voor diversen maanden kan betalen.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 12 feb 2018 19:24

Als uzelf geen riant inkomen hebt en dus permanent financieel kan instaan voor uw familie zal de 'hereniging' problematisch zijn.
d

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#7 , 13 feb 2018 00:48

Ik heb vaste werk als programmeur (Qt5/C++/Objective-C/Java/C#) voor groot bedrijven (robotica, artificial intelligence).
Wat bedoel je met "riant inkomen" aub?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 13 feb 2018 09:17

Dat je enige tijd het onderhoud van die persoon voor 100 % zal moeten dragen, evenals de eventuele ziekenhuis en dokterskosten. Dus geen kans op OCMW of werklozensteun of ziekenkas bvb.

Terug naar “Administratief recht”