Fiets geruilt en nu een probleem.

Gosu45
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Fiets geruilt en nu een probleem.

#1 , 06 feb 2018 15:10

Hey iedereen,

Ik hoop dat ik hier wat advies kan vragen.
Zou namelijk enorm helpen!
Nu gepasseerde zaterdag na een kleine week over en weer mailen via een advertentie op facebook afgesproken met een man voor onze mountainbike's te ruilen.
Wat op mijn verzoek kwam aangezien ik liever met het merk scott wou rijden terug.
Ik had de cannondale een dikke maand geleden gekocht en wat ritten mee gedaan en bikepark's.
Zaterdag dus de persoon tot bij mij thuis laten komen en beide de fietsen gecontrolleerd op gebrekken die niet gezegd waren.
Er was namelijk wel een probleem met de achterrem die ik eerlijk gezegd had.
We hebben dit beide bij mij binnen kunnen doen dus met licht genoeg etc.
Hij heeft er mee kunnen fietsen ook.
Nu vandaag dinsdag zend hij mij een bericht met dat hij een (volgens hem) scheurtje in de kader heeft ontdekt en dat hij wil terug ruilen.
En dat ik duidelijk dit heb willen wegsteken aangezien het wat verdoezeld is met verf.
Allereerst, de foto is redelijk onduidelijk die hij mij gestuurd heeft maar volgens mij gaat het eerder om een beschadiging dan scheurtje.
Ik kan in alle oprecht ook zeggen dat ik hier niet van op de hoogte was.
Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden,
Ofwel heeft hij zelf de beschadiging veroorzaakt en wilt nu terug ruilen.
Ofwel was de beschadiging aanwezig in de toestand die ik hem kocht en heb ik dit nooit opgemerkt.
Wat mij straf lijkt maar een mogelijkheid is.
Nu dreigt hij ermee met aan men deur te staan.

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 06 feb 2018 15:26

Is er iets van dit alles op papier gezet? Enige vermelding dat de ruil gebeurde in de staat waarin de fietsen bevinden?

Op zich moet u als particulier geen garantie geven en is het aan hem om een verborgen gebrek te bewijzen.

Gosu45
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2018 15:34

Nee er is niets op papier gezet.
We hebben gewoon afgesproken en de fietsen visueel geinspecteerd en geprobeerd

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”