Opstijgend vocht tussen buren

Elstevo
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Opstijgend vocht tussen buren

#1 , 24 jan 2018 17:19

Sinds een aantal maanden is er een vochtprobleem in mijn slaapkamer.
Na een aantal mensen te hebben laten langskomen om de oorzaak te achterhalen is er geconstateerd dat het gaat om een probleem bij de buren.
De buren hebben een plat dak en het afwatering komt terecht op een koepel en het water kan nauwelijks wegstromen, door waterophoping is er al jaren dat er water tussen de muren komt.
Hierdoor is er een vochtprobleem ontstaan in mijn slaapkamer.

Reeds heb ik al contact gehad met de familiale verzekering, verzekering van het gebouw (Baloise), maar deze komen er niet tussen.

Het gaat hier om een probleem dat niet zichtbaar was bij de aankoop van het appartement (in 2015 gekocht), maar er werd mij wel al afgeraden om een advocaat hier op te zetten omdat het een straatje zonder einde is.

De vorige eigenaar is al reeds in conflict met de aannemer en schuiven het probleem op elkaar af.
Ook heb ik al reeds 2 jaar niets meer gehoord van de vorige eigenaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 24 jan 2018 17:26

Betreft het een appartementsgebouw?
Woont die "buur" in hetzelfde gebouwof is het een aanpalend pand?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 25 jan 2018 00:01

Maar dat lijkt me toch eerder dalend dan opstijgend vocht te zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2018 09:24

de term is insijpelend vocht. En wat geeft Baloise op als reden om niet tussen te komen?

Terug naar “Andere”