energiecontract afgesloten zonder enige waarschuwing

gillesvo
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee
Locatie: Zarren

Re: energiecontract afgesloten zonder enige waarschuwing

#16 , 06 dec 2017 17:56

Antwoord gekregen:

Uw contract werd inderdaad door een andere leverancier stopgezet. We
hebben daarvoor een procedure in gang gezet om uit te zoeken wie deze
leverancier is. Dit kan maximum 6 weken duren. We kunnen begrijpen dat
dit heel vervelend is. Maar mogen we u geruststellen dat we er mee
bezig zijn? Van zodra we meer informatie hebben, gaan we u zeker
contacteren. Alvast bedankt voor uw begrip.


Ben benieuwd wie mijn leverancier dan is nu :shock:
Dit kun je navragen bij de klantendienst van eandis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#17 , 06 dec 2017 18:07

Niet meegedaan aan een groepsaankoop en dat vergeten?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 dec 2017 15:46

de netbeheerder (eandis of infrax of dergelijke) zou dat moeten weten, wie je nieuwe leverancier is.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 dec 2017 16:12

Niet meegedaan aan een groepsaankoop en dat vergeten?
Om effectie over te schakelen moet je in zo'n geval nog altijd expliciet uw toestemming geven. Als niet op de spreekwoordelijke knop "Ja, ik wens effectief naar leverancier X om te schakelen" drukt, gebeurt er niets...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

artemis
Berichten: 3293

#20 , 08 dec 2017 17:43

Niet meegedaan aan een groepsaankoop en dat vergeten?
Om effectie over te schakelen moet je in zo'n geval nog altijd expliciet uw toestemming geven. Als niet op de spreekwoordelijke knop "Ja, ik wens effectief naar leverancier X om te schakelen" drukt, gebeurt er niets...
Ja maar mensen klikken tegenwoordig nogal makkelijk op knoppen. En intussen niets meer van de TS gehoord..

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 08 dec 2017 18:48

Niet meegedaan aan een groepsaankoop en dat vergeten?
Om effectie over te schakelen moet je in zo'n geval nog altijd expliciet uw toestemming geven. Als niet op de spreekwoordelijke knop "Ja, ik wens effectief naar leverancier X om te schakelen" drukt, gebeurt er niets...
Ja maar mensen klikken tegenwoordig nogal makkelijk op knoppen. En intussen niets meer van de TS gehoord..

Misschien onbewust afstandsbediening tv verwisseld met computermuis :lol: ?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

vanbeda
Topic Starter
Berichten: 19

#22 , 12 jan 2018 10:46

Bleek dat een buurman een contract had geopend bij een andere leverancier met mijn ean metercodes...
Ondertussen nog steeds niet opgelost en Sibelga dreigt meters af te sluiten omdat ik nu energie verbruik zonder contract - en mijn leverancier zegt dat mijn dossier eerst afgehandeld moet zijn voor ze mijn contract kunnen reactiveren...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 12 jan 2018 13:13

Bleek dat een buurman een contract had geopend bij een andere leverancier met mijn ean metercodes... .
:?: Hoe komt die aan uw EAN codes? :shock: En waarom doet hij dit? In dat geval betaalt hij jouw energie. Waarom zou hij dat doen?
Ondertussen nog steeds niet opgelost en Sibelga dreigt meters af te sluiten omdat ik nu energie verbruik zonder contract - en mijn leverancier zegt dat mijn dossier eerst afgehandeld moet zijn voor ze mijn contract kunnen reactiveren...
Uw meters hebben toch wel een contract? Uw buurman heeft er ééntje voor afgesloten zegt u net?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

vanbeda
Topic Starter
Berichten: 19

#24 , 17 jan 2018 17:14

Bleek dat een buurman een contract had geopend bij een andere leverancier met mijn ean metercodes... .
:?: Hoe komt die aan uw EAN codes? :shock: En waarom doet hij dit? In dat geval betaalt hij jouw energie. Waarom zou hij dat doen?

Geen idee hoe die aan mijn codes kwam.... Er bestaan wel websites waar je je adres in geeft en dan krijg je de codes van dat adres.
Hij heeft nooit een rekening betaald in ieder geval
Ondertussen nog steeds niet opgelost en Sibelga dreigt meters af te sluiten omdat ik nu energie verbruik zonder contract - en mijn leverancier zegt dat mijn dossier eerst afgehandeld moet zijn voor ze mijn contract kunnen reactiveren...
Uw meters hebben toch wel een contract? Uw buurman heeft er ééntje voor afgesloten zegt u net?
Aangezien hij niet betaalde, heeft de leverancier die hij gekozen had zijn contract ook al snel opgeheven, en het is die leverancier die de netbeheerder heeft gevraagd mijn meters af te sluiten.

Maar ondertussen, na heel veel speurwerk en kafkaiaans gedoe, is alles in orde gebracht :-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 17 jan 2018 17:16

Zeer bizar verhaal. Het is één grote puinhoop, maar het heeft zichzelf op magische wijze opgelost? Des te beter...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

vanbeda
Topic Starter
Berichten: 19

#26 , 17 jan 2018 17:50

Inderdaad superbizar, alles kan hier in dit "apenland" :-)

Maar inderdaad eind goed al goed, al ben ik wel voorstander voor het invoeren van een schadevergoeding wegens tijdverlies ;-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#27 , 18 jan 2018 09:39

Geen idee hoe die aan mijn codes kwam.... Er bestaan wel websites waar je je adres in geeft en dan krijg je de codes van dat adres.
Hij heeft nooit een rekening betaald in ieder geval
??? Nog nooit van gehoord. Als je iemand jouw EAN nummers wil laten opzoeken, moet je die persoon zelfs een volmacht geven. Dus een website waar je dit zo kan opzoeken? Ik durf dit ten zeerste te betwijfelen.

Ik blijf uw verhaal erg vreemd vinden. Maar bon, als het voor jou opgelost is. So be it.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#28 , 18 jan 2018 09:52

Een een appartementsgebouw/mede-eigendom is het vaak een koud kunstje om de EAN-nummers van je buren af te lezen...
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#29 , 18 jan 2018 10:54

Dan nog blijft het bizar: waarom zou de buurman op zijn naam een contract openen voor de meters van de topic starter? Dit zou immers betekenen dat de buurman bewust het energieverbruik van de topic starter zou betalen? Waarom zou hij dat doen? Om de wilde weldoener te spelen? In dat geval zou ook het vorige contract van de buurman gestopt zijn op het moment dat het nieuwe contract geopend werd, en zou hij bijgevolg niets meer moeten betalen hebben, zolang het contract van de buurman liep, aangezien de buurman al die tijd zijn energie zou betaald hebben.

Allemaal héél onwaarschijnlijk. Ik wou dat ik ook een buur had die een tijdje mijn energie wil betalen, eigenlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#30 , 18 jan 2018 10:59

Als de meters niet duidelijk zijn gelabeld is een vergissing snel gemaakt.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Consumenten Koop”