Op 2dehands een frauduleus aan het werk!

Annamaria1955
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Op 2dehands een frauduleus aan het werk!

#1 , 15 jan 2018 16:26

Vandaag mail ontvangen van een zekere X., blijkbaar uit Namen, die onze kast wou kopen en laten ophalen door DHL. Ik moest in een mail, gestuurd door DHL, een formulier invullen met onze bankgegevens, want blijkbaar had zij deze al betaald vooraf. Ik moest dus hén onze gegevens doorsturen om zo te regelen dat alles vereffend was en zij de kast konden komen ophalen. Gelukkig hebben we vooraf DHL opgebeld en hun dit laten weten. Zij spraken directvan fraude want zo gaat dit niet in z’n werk! Dus niets doorgestuurd! Het begon eigenlijk al raar, want de mail zat bij “ongewenste mails”... dit was al niet juist! Zij kwam professioneel over, gaf naam en adres door enz. Ook een mail van DHL .... AAN IEDEREEN VAN DE 2DEHANDSSITE, nooit of te nimmer onderhandelen met die dame!
Laatst gewijzigd door webmaster op 15 jan 2018 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen namen van personen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 15 jan 2018 16:31

Mag ik u wijzen op de wetgeving rond laster en eerroof voordat u nog dergelijk stunten uithaalt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2018 16:34

Wat als deze vrouw nu eens klacht tegen u neerlegt om haar naam op een openbaar forum te plaatsen , want uiteindelijk is er niks gebeurt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 15 jan 2018 16:46

Naam is weg en u kan best bij de website en bij politie en bij economische inspectie aangifte doen.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 15 jan 2018 22:53

Klassieke oplichtingstruc. Google eens op 'advance fee fraud'.

Mi Sueno
Berichten: 173

#6 , 16 jan 2018 22:00

Net ook zo een koper gehad, had zogezegd via mijn paypal rekening het geld al overgeboekt met 100€ extra voor een transporteur, die 100€ moest ik dan doorbetalen.

Was ook fraude, en er stond ook een naam bij... Hier is geen sprake dat die namen echt zijn, zijn klassieke oplichtingstrucs, ze worden slimmer om slimmer om geld los te peuteren,als ik nu niet zo alert was geweest, had ik die 100€ doorgestort en was ik ze kwijt geweest, item wordt nooit opgehaald. Gelukkig had ik al zelf een paypalrekening, want zij zouden op die rekening boeken, anders had ik misschien op de link geklikt die zij doorgaven en was ik misschien veel geld kwijt.

Ik ben altijd heel alert, maar deze keer, was de eerste mail een doodgewone mail, pas vanaf de 3 de mail toen ik de gegevens kreeg van een zogenaamde boeking op mijn account en dat ik moest doorbetalen ging het belletje rinkelen.

Terug naar “Consumenten Koop”