contract bepaalde duur

juridischforum1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

contract bepaalde duur

#1 , 14 jan 2018 18:38

Geachte,


Ik het kader van een opleiding arbeidsrecht graag het volgende ivm onderstaande case/oefening.

Een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur van 1/2/2014 tot en met 30/11/2014 :
• Deze arbeidsovereenkomst heeft een duurtijd van 10 maanden ;
• De werkgever kan opzeggen tot en met 30/6/2014 ;
• De werkgever zegt op met ingang van de opzeggingstermijn op maandag 2/6/2014 om normaliter te eindigen op 29/6/2014 ;
• De werknemer valt ziek op 22/6/2014, met een geattesteerde arbeidsongeschiktheid tot 10/07/2014 ;
• Als de werkgever geen actie onderneemt, zal het einde van de opzeggingstermijn buiten de periode, binnen dewelke opzegging mogelijk is, vallen en zal de normale verbrekingsvergoeding betaald moeten worden, zijnde 8 weken (4 weken x 2) ;
• Bijgevolg zal de werkgever ten laatste op 30/6/2014 moeten verbreken, met uitbetaling van een aanvullende verbrekingsvergoeding voor de resterende termijn, zijnde 1 week ;

Gelieve de laatste stap inzake de aanvullende verbrekingsvergoeding uit te leggen aub.
Ik neem aan dat de laatste dag van de opzeggingstermijn op 29/6/2014 dient te vallen, dus binnen de wettelijke periode.
Ik kan begrijpen dat er een extra verbrekingsvergoeding betaald dient te worden.
Hoe komen we aan die 1 week?

Waarvoor dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 14 jan 2018 18:51

Ik denk niet dat dit een huiswerkforum is.

P.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”