Arbeidsovereenkomst vroegtijdig stoppen

SeppeC
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Arbeidsovereenkomst vroegtijdig stoppen

#1 , 12 jan 2018 22:52

Goeiedag,

Ik ben 19 en ben deze week maandag beginnen werken in een doe het zelf zaak.
Ik heb deze job aangeboden gekregen via interim maar ik heb geen contract van het interim maar van de dhz zaak rechtstreeks.
Het is een contract van 3 maanden. 
Ik heb nu onlangs geinformeerd over een opleiding op de hoge school en zou graag terug gaan studeren. Die opleiding begint in februari.
Ik zou het contract dus graag zo snel mogelijk stopzetten zodat ik alles kan regelen voor mijn opleiding van februari.
Er staat in mijn contract niet veel over opzeggen buiten "opzeggen kan volgens de wet van het arbeidswet van 3 juli 1978.
Ik weet dat ik het contract kan stopzetten mits onderlinge overeenkomst. Kan ik dan meteen stoppen als ik morgen akkoord krijg?
Wat als ik geen akkoord krijg? Kan ik dan nog van dit contract af?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 13 jan 2018 09:07

Een contract van bepaalde duur mag opgezegd worden gedurende de eerste helft van de termijn van het contract (wel gelimiteerd tot 6 maanden, dus een contract van 2 jaar kan slechts de eerste 6 maanden opgezegd worden).
Dus een contract van 3 maanden mag gedurende de eerste 6 weken opgezegd worden.

In uw specifiek geval, indien u nu aangetekend uw ontslag verstuurd, dan gaat dit ingaan op de eerste maandag nadat uw werkgever deze aangetekende brief ontvangt.
Uw opzegperiode bedraagt 1 week voortgaand op een startdatum van maandag 8/1 en een ontslagdatum van maandag 22/1.
U zal dus moeten werken tot vrijdag 26/1.

Indien u dus eerste werk die aangetekend ontslagbrief verstuurd, kan je nog perfect begin februari aan je hoge school beginnen, en heb je nog een zakcent mee in de vorm van je loon!

Om uw ontslag brief rechtsgeldig te maken moet er instaan dat u bij deze uw ontslag geeft en dat dit ingaat op maandag 22/1, en dat u uw wettelijke opzegperiode van 1 week zal presteren, te beginnen op 22/1/2018.

Doe dit correct, want er is misschien een kans dat uw werkgever een vergoeding heeft moeten betalen aan het interimkantoor, en dat hij daardoor moeilijk zou willen doen.

Hij kan dit echter niet, hij moet de wet volgen!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”