Kamer delen bij bedrijfsmeetings

RudyN
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Kamer delen bij bedrijfsmeetings

#1 , 12 jan 2018 12:53

Mijn werk organiseert een 3-daagse Europese bijeenkomst in Barcelona.
Om kosten te drukken worden in het hotel 2 personen per kamer gelegd.
Slapen is toch een persoonlijke aangelegenheid en als je je kamer moet delen met een andere persoon tijdens je nachtrust waar je later nog mee moet samen werken kan dit toch wel raar overkomen. Denk maar aan de nachtelijke geluiden of bewegingen...
Heeft men recht op een privé kamer zodat men geen 24u/24u met een andere persoon moet leven, en vooral om te slapen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2018 13:23

Als dit kamer zijn met twee aparte bedden, zie ik niet meteen het probleem. Collega's eten toch ook samen, om maar iets te zeggen? Als wij voor het werk weg gaan, wordt er normaal gezien ook voor aparte kamers gezorgd (voor zover dit kan), maar bij de laatste teambuilding (outdoor activiteiten in de ardennen), sliepen we zelfs met 6 a 8 op eenzelfde kamer (grote chalet)... Het waren wel enkel mannen, wat de discussie misschien iets makkelijker maakt. Als je "gedwongen" wordt om met iemand van het andere geslacht op éénzelfde kamer te slapen, kan ik me voorstellen dat dit wel net iets anders ligt. Mijn wederhelft zou er bijvoorbeeld niet kunnen mee lachen, als ik zou vertellen dat ik voor het werk een nachtje op een hotelkamer moet doorbrengen met een vrouwelijke collega. ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 jan 2018 15:57

Hebben destijds verschillende teambuildingsactiviteiten gehad, eendaagse en meerdaagse. Na een grote sportactiviteit werd er samen gedoucht in 1 grote ruimte. Dames en heren wel afzonderlijk, maar wel met een 10 -15 tal collega's samen naakt onder de douche.
De dag erna werd er weer gewoon gewerkt.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2018 16:26

Bij wielrenners is dit ook zo met 2 op een kamer en dit zijn dan veelal miljonairs.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 12 jan 2018 16:39

Bij wielrenners is dit ook zo met 2 op een kamer en dit zijn dan veelal miljonairs.
Ja maar als die alleen zijn dan zijn ze ook niet te vertrouwen :lol: .....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 18 jan 2018 19:39

Je kan een eenpersoonskamer niet afdwingen maar men kan je ook niet verplichten om aan de teambuilding aan kamerdelende voorwaarden deel te nemen.

Zelf altijd op m n strepen gestaan (en nog altijd) en voor alle bedrijfsovernachtingen een eenpersoonskamer geëist en bekomen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 19 jan 2018 13:11

:lol: Het is een beetje off topic, maar toch.
De reclame wordt meer en meer gericht naar de interessesfeer en dergelijke. Laat mij nu deze topic openen, en wat slingert Google (??) tussen de postings ?

Leer Flirten
De 6 Grootste Fouten die je maakt tijdens het flirten. versiercursus.com

Terug naar “Privacy-bescherming”