lage emissie boete

LeenW
Berichten: 12824

Re: lage emissie boete

#16 , 12 jan 2018 11:28

Buiten de grote media aandacht, staan er aan elke inrit ook borden om duidelijk te maken dat men de LEZ binnenrijdt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#17 , 12 jan 2018 13:29

Men had idd beter aan de autoindustrie medegedeeld ofwel allemaal vervolgd worden voor dieselgate met astronomische boeten ofwel in 2018 stoppen met verkoop auto's op diesel en tegen 2028 alle auto's buiten gebruik op diesel.
(of zoiets + dieseleigenaars krijgen 75% reductie op aankoop elektrische wagen + 10 jaar geen verkeersbelasting of zo)
Hm,
Volgens mij zou men dan beter de politiekers vervolgen om eerst de diesel(brandstof) te gaan promoten om ze dan plots als vogelvrij te verklaren? Het is toch niet de schuld van de autoindustrie, maar van het gevoerde beleid en de korte termijnvisie van de politiek? Waarom doet het ene land het anders beter dan het andere op vlak van type motor (electrisch, hybride,...) , accijnzen, mobiliteit... als dezelfde industrie aan bod komt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 12 jan 2018 14:52

Bij mijn weten is er nooit van de overheid de diesel gepromoot geweest!

Want de accijzen waren altijd minder dan bij de benzine.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#19 , 12 jan 2018 14:55

En wie bepaalt de accijnzen, belastingen en premies?
8_)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 jan 2018 15:12

De accijns op diesel was tot 2015 0,43€ per liter

Op benzine was dit altijd rond de 60 euro cent geweest.

Het is niet omdat de accijns lager was dat de overheid deze promoten, dit was voor de nijverheid en transport hun vervoerkosten te beperken , maar van promotie om iedereen diesel rijder te laten worden heb ik nooit gelezen .
Al mijn personen wagens hebben altijd benzine geweest, enkel mijn lichte vrachtwagens.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

P-Stone
Berichten: 280

#21 , 12 jan 2018 23:26

Sinds 1 januari is Brussel ook een lage emissiezone. Ik vermoed dat er zeer binnenkort nog steden zullen volgen.
Hopelijk volgt België dan het voorbeeld van Duitsland (alhoewel dat met onze verschillende gewesten en gemeenschappen niet eenvoudig zal zijn om op 1 lijn te staan). In Duitsland heeft elke auto immers een milieusticker die de categorie van de wagen aangeeft, zodat er geen twijfel is. En de lage-emissiezones zijn duidelijk aangegeven.


Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 13 jan 2018 19:10

Bij mijn weten is er nooit van de overheid de diesel gepromoot geweest!
Je kreeg zelfs 15% korting op de aanschafprijs ...

Toen heette dat nog een milieumaatregel te zijn :!:

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 13 jan 2018 19:11

Sinds 1 januari is Brussel ook een lage emissiezone. Ik vermoed dat er zeer binnenkort nog steden zullen volgen.
Nagenoeg iedereen gaat vrij snel volgen

Brengt immers lekker op, en de winst is voor de stadskas ...

Jabbe
Berichten: 586

#25 , 15 jan 2018 17:53

Als je het Brussels Hoofdstedelijk Gewest binnenrijdt zie je de zonebordjes (kleine afmetingen uit een andere thread :wink: )

fred001
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#26 , 21 jan 2018 10:43

wel net een nieuwe besteld op het salon,euro 6 een diesel natuurlijk!! gelijk de btw weertrekken en de rest in kosten op enkele jaar. geen probleem maar is men hier mee gebaad, ik wel in ieder geval.
maar wat met de mensen die dit niet kunnen ,die daar wonen en aangewezen zijn op hun duur betaald auto'tje en er slechts enkele km per week mee rijden??? de gepensioneerden die al veel van hun pensioentje gestolen zagen worden door de regering maar nog een auto'tje hebben wat moeten zij dan? pure geldklopperij is dit. dit heeft hoegenaamd dan ook niets met het klimaat te zien!
de auto is verantwoordelijk voor nog geen 5% van de vervuiling ,wat met de boten vliegtuigen, fabrieken daar in atwerpen en erbuiten ?? wat wordt daar aan gedaan? geen bal natuurlijk want we zijn er weer "centjes he" dan is die gezondheid zo belangrijk niet meer.
btw electrische auto's zijn zeker niet voor de toekomst, waar gaan ze die laden als ieder er een heeft? het net werk kan dat niet aan. en nadien dan maar batterijtax natuurkijk met de uitleg voor de gezondheid van de bevolking ...

Oude Belg
Berichten: 3192

#27 , 21 jan 2018 11:17

maar wat met de mensen die dit niet kunnen ,die daar wonen en aangewezen zijn op hun duur betaald auto'tje en er slechts enkele km per week mee rijden??? de gepensioneerden die al veel van hun pensioentje gestolen zagen worden door de regering maar nog een auto'tje hebben wat moeten zij dan?
We nemen gewoon het openbaar vervoer in 't Stad.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#28 , 21 jan 2018 12:31

Vandaag in de pers: Groen wil een lage emissie zone die zich uitstrekt over het ganse land! Dus nog meer boetes in het vooruitzicht

Oude Belg
Berichten: 3192

#29 , 21 jan 2018 17:23

Vandaag in de pers: Groen wil een lage emissie zone die zich uitstrekt over het ganse land! Dus nog meer boetes in het vooruitzicht
Of minder longziekten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6853

#30 , 21 jan 2018 17:26

En dat is inderdaad de keuze waarom het echt gaat, of toch zou moeten gaan. Dus, zoals ze in Gent zeggen : nie neuten.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”