Doorfactureren producten

Xzliver
Topic Starter
Berichten: 7

Doorfactureren producten

#1 , 09 jan 2018 15:19

Beste forumleden

Voor de vloerverwarming ben ik naar de firma X. gegaan. Deze hebben mij een offerte opgesteld en hebben mij een firma X aangeraden om mee in zee te gaan. Vooraf was er afgesproken dat we de vloerverwarmingsbuizen en collectoren zelf plaatsen en dat de firma X enkel de installatie van de gaswandketel voor zijn rekening moest nemen.
Net voor het bouwverlof neem ik contact op met de firma X om te vragen of ze de bestelling klaar konden zetten om af te halen in hun filliaal. Ze sturen mij terug dat het in orde was, maar dat ik het deze keer op naam van firma X moest afhalen(Voor ventialtie en sanitair was dit op mijn eigen naam geweest). Zodoende bel ik eerst nog naar de firma X of dit voor hun in orde was en of ik dit kon gaan afhalen. Geen enkel probleem voor hun maar zij gingen nu wel op verlof. Onder het verlof installeer ik alles zonder hulp van de firma X. Net na het bouwverlof krijg ik echter een factuur van hun die totaal niet klopt naar de afgehaalde hoeveelheden. Ik neem onmiddellijk contact op met de firma en ze laten me weten dat het een foutje was en dat ze het gingen bekijken. Vervolgens duurt het 2 maanden eer ik terug contact heb met hun en sturen ze een aangepast factuur die nog altijd niet klopt. Opnieuw bel ik de firma en laten ze weten dat ze het nog eens gingen bekijken.
Ondertussen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met de boekhouding van X, en heb ik de factuur die X naar firma X verzonden heeft gekregen.


Zij moeten X 2 101,96 EUR
Ze sturen mij na 2 creditnota's een factuur van 3 025,77 EUR
Een verschil van 923,81 EUR

Ze hebben hier niets voor moeten doen. Ik ben de materialen zelf gaan afhalen, heb er zelf voor gezorgd dat ze in het filiaal klaar stonden,...
Ik begrijp best dat ze een administratieve kost aanrekenen voor het doorfactureren, maar toch niet meer dan 900 euro?

Vandaag hebben ze opnieuw een rekening uitreksel verzonden met een verzoek tot betaling. Ik heb al eens een aangtekend schrijven verzonden waarin stond dat ik niet bereid ben te betalen tot ze de prijzen aanpassen. Maar welke stappen kan ik best nog verder ondernemen? Of neem ik best contact op met een advocaat hiervoor?

Alvast hartelijk bedankt!
Laatst gewijzigd door webmaster op 09 jan 2018 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen bedrijfsnamen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 09 jan 2018 15:25

Zij mogen toch nog winst maken ook, of mis ik iets?

Wat staat er op de offerte over prijzen?

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 09 jan 2018 19:18

Bedrijfsnamen gewist.
Gelieve géén bedrijfsnaam te vermelden aub.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 10 jan 2018 14:28

Alle begrip voor het verwijderen van de firmanamen, maar door beide namen door "X" te vervangen is het verhaal wel wat onleesbaar.

Echter wel wat vragen:
- kwam de offerte waarover je sprak van dezelfde "X" als de X die je een factuur stuurde ? En in hoeverre komen die twee overeen ?
- heb je een probleem met de factuur omdat de vermelde producten en hoeveelheden niet overeen komt met wat je kreeg ? Of enkel omdat ze veel hogere prijzen aanrekenen dan wat zij betaalden aan hun leverancier X ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Consumenten Koop”