Verkoop vastgoed

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Verkoop vastgoed

#1 , 07 jan 2018 23:00

Heb samen met mijn ex een appartement. Dit staat reeds 3 maanden te koop maar geen interesse. Prijs is waarschijnlijk te hoog. Ex wil totaal niet meewerken om te verkopen met makelaar of prijs laten zakken. Wat kan ik doen om dit zo snel mogelijk in orde te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 27 feb 2018 22:07

Wat staat er in de echtscheidingsakte?
Is er al een notaris aangesteld?
U hoeft niet in onverdeeldheid te blijven dus u kan via uw advocaat / notaris een openbare verkoop afdwingen.
U kan proberen duidelijk te maken aan ex ( best via notaris) dat een openbare verkoop meestal minder opbrengt

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 01 mar 2018 20:18

Beste

3 maand is dan ook een zeer korte termijn. Temeer omdat actueel veel kopers wachten op de aanpassing (lees daling) van de registratierechten.
Een openbare verkoop uitlokken kan altijd. Alleen is dat geen garantie op een betere prijs...Integendeel dikwijls.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 02 mar 2018 13:19

Wat is de vraagprijs ?

Voor prijzen boven de 200.000 of 220.000 € geldt die verlaging niet. Dacht ik.
Ook niet voor een niet-eerste woning.

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#5 , 02 mar 2018 15:30

Woont uw ex nog in jullie gemeenschappelijke woning en is de echtscheiding officieel aangevraagd ?

Dan heeft u recht op woonstvergoeding. Dat kan de verkoop wel een bespoedigen...

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 02 mar 2018 16:46

Wat is de vraagprijs ?

Voor prijzen boven de 200.000 of 220.000 € geldt die verlaging niet. Dacht ik.
Ook niet voor een niet-eerste woning.
Zie de woorden van Tommelein : http://www.tommelein.com/hervorming-reg ... inswoning/

Samenvatting : verlaging naar 7% voor een eerste woning en bijkomende karting voor de aankoop van een eerste woning van minder dan 200.000€ (220.000€ in sommige steden)

Terug naar “Echtscheiding”