Belasting bij meerwaarde op Bitcoin of andere digitale waardetokens

Didymus
Berichten: 2061

Re: Belasting bij meerwaarde op Bitcoin of andere digitale waardetokens

#76 , 03 jan 2018 20:22

Amper een decennium geleden was al je spaargeld in één enkel technologie- of bankaandeel stoppen nog een goedehuisvaderbelegging. ;)
"sowieso" schrijf je zo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cerb4ever
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#77 , 03 jan 2018 20:53

'Ik hoef niet te denken.
Financiële draagkracht komt er niet aan te pas. Ook het risico is van geen tel.
Enkel het al of niet aanwezig zijn van een repetitief element dat er op wijst dat het geen gewoon beheer is van een patrimonium als goede huisvader.'

dus als je eenmalig altcoins koopt zit je safe? wanneer is iets repititief? spreken we dan over wekelijks, maandelijks, jaarlijks?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#78 , 03 jan 2018 20:56

'Ik hoef niet te denken.
Financiële draagkracht komt er niet aan te pas. Ook het risico is van geen tel.
Enkel het al of niet aanwezig zijn van een repetitief element dat er op wijst dat het geen gewoon beheer is van een patrimonium als goede huisvader.'

dus als je eenmalig altcoins koopt zit je safe? wanneer is iets repititief? spreken we dan over wekelijks, maandelijks, jaarlijks?
Als je die eenmalig koopt al zeker niet. Want zolang ja niet verkoopt kun je er geen winst op nemen.
Doe je dat dagelijks of wekelijks dan wel.
Maar nogmaals: dit heeft niets met virtuele munten te maken. het gekdt voor alles waarmee men repetitief speculeert.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#79 , 03 jan 2018 20:57

'Ik hoef niet te denken.
Financiële draagkracht komt er niet aan te pas. Ook het risico is van geen tel.
Enkel het al of niet aanwezig zijn van een repetitief element dat er op wijst dat het geen gewoon beheer is van een patrimonium als goede huisvader.'

dus als je eenmalig altcoins koopt zit je safe? wanneer is iets repititief? spreken we dan over wekelijks, maandelijks, jaarlijks?
Als je die eenmalig koopt al zeker niet. Want zolang ja niet verkoopt kun je er geen winst op nemen.
Doe je dat dagelijks of wekelijks dan wel.
Maar nogmaals: dit heeft niets met virtuele munten te maken. het geldt voor alles waarmee men repetitief speculeert of winstb tracht te maken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

cerb4ever
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#80 , 03 jan 2018 21:10

hoe gaat het dan met postzegels. wanneer moet je meerwaardetax betalen? wat bedoelen ze met goede huisvader? hoe wordt dat in de praktijk ingevuld? een link mag ook, ik zal niet de eerste zijn.

Fortuin
Berichten: 1013

#81 , 03 jan 2018 21:11

Eenmalig kopen en verkopen (liefst niet te snel) is vrij waterdicht. Vanaf je meer koopt en verkoopt (zeker voor snelle winst) dan is het een feitenkwestie.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#82 , 03 jan 2018 21:16

Een goede huisvader is een huisvader die hier niet steeds opnieuw op dezelfde vragen blijft antwoorden.

Is het een aciviteit is die jaren aanhoudt en niet als occasioneel kan worden beschouwd dan vult u deel 2 van het belastingsaangifteformulier in.
Anders vult u het in onder divers inkomen in deel 1 van de belastingsaangifte. Dit laatste is hier al meermaals als antwoord gegeven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Crypto
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#83 , 05 jan 2018 16:25

Ik hoop voor u dat er een goeie oplossing uit de bus komt, ik volg dit graag op.

monaco666
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#84 , 05 jan 2018 19:58

Hey ik heb rond gevraagd en ze zijden me als ik in Nederland woon met NL bankrekening dat ik onder de NL belastingen ben nu is mijn vraag klopt dit?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#85 , 05 jan 2018 20:03

Hey ik heb rond gevraagd en ze zijden me als ik in Nederland woon met NL bankrekening dat ik onder de NL belastingen ben nu is mijn vraag klopt dit?
Onder welke belastingen zou u anders vallen.......
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Richardje
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#86 , 05 jan 2018 21:08

Komt er op neer dat ik in juli 2017 circa 18.000,- in etherium/Bitcoin heb geïnvesteerd. Dit is nu gegroeid tot bijna 200.000 en ik wil er de helft uithalen.

Zal dit als particulier mij 33% gaan kosten om word ik vrijgesteld? Ik heb tot nu toe nog geen enkele keer iets uitgekeerd.

Fortuin
Berichten: 1013

#87 , 05 jan 2018 21:50

Heb je zitten wisselen tussen beide? Of eenmalig een positie in elk genomen?

Richardje
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#88 , 05 jan 2018 23:35

Moet ik dat kunnen overleggen? Ik heb eerst vanaf ING euro’s gestort naar kraken en heb hiervan ethers gekocht.

Tuurlijk heb ik daarna diverse alt coins gekocht en vice versa, maar in principe kan ik nu weer alles overzetten naar ethers zodat het dan toch lijkt dat ik niet gewisseld heb.
Om uit te keren dien ik mijn ethers weer om te zetten naar euro om zodoende weer naar mijn ING te kunnen sturen.

LeenW
Berichten: 12818

#89 , 05 jan 2018 23:43

Moet ik dat kunnen overleggen? Ik heb eerst vanaf ING euro’s gestort naar kraken en heb hiervan ethers gekocht.

Tuurlijk heb ik daarna diverse alt coins gekocht en vice versa, maar in principe kan ik nu weer alles overzetten naar ethers zodat het dan toch lijkt dat ik niet gewisseld heb.
Om uit te keren dien ik mijn ethers weer om te zetten naar euro om zodoende weer naar mijn ING te kunnen sturen.
Dan is het echt wel meer dan eenmalige aankoop en verkoop. Dus zal dit 33% zijn.

Richardje
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#90 , 06 jan 2018 00:01

Ik heb inderdaad in fases de inleg gedaan, maar technisch gezien nog geen enkele verkoop

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”