Help ... Onterecht beslag op mijn eigendom.....

Kira
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: limburg

#16 , 06 apr 2007 23:58

Graag wil ik de afloop melden van dit verslag.

Na de goede tip van hierboven, contact gezocht te hebben op de site van de nationale raad van gerechtsdeurwaarders, heb ik dank zij het advies van een andere deurwaarder de raad gekregen om alsnog dringend een aangetekend schrijven naar de deurwaarder te doen met mijn weerlegging en stortingsbewijzen. De deurwaarder moet dit aftekenen voor ontvangst en dan heb ik de geldige datum dat hij alles ontvangen heeft VOOR het beslag en zal hij toch de bewijzen eens bekijken.

Ook heeft men mij het persoonlijk emailadres van de deurwaarder bezorgd en heb ik onmiddelijk een mail gedaan, met het verzoek om gehoord te worden met mijn bewijzen. Groot was mijn verbazing dat ik op korte tijd bericht terug kreeg van hemzelf dus en dat ik daadwerkelijk mijn bewijzen mocht mailen ! Dat heb ik gedaan, heb verder niks meer gehoord.
Doch vandaag was de laatste dag, ik moest gaan betalen.
Weeral deed die secretaresse afwijzend, en wou niet toegeven of inlichtingen vragen en zei dat ik moest betalen wat de ex. eiste.
Toen ik echter met de mail van de deurwaarder zwaaide, schoot ze in aktie. Ik snap dit niet goed, ze zit tenslotte aan de balie en verder raak je daar niet binnen, 't is er net een versterkte burcht.
Ze haalde er een collega bij en wat bleek....Deze had de papieren van ons bij zich liggen waarop alles verekend was zoals het hoorde, met de juiste nog te betalen som ! De deurwaarder had het wel vergeleken en ...mevrouw ex had inderdaad ten onrechte geprobeerd 2000? extra op te strijken ! Het is zoal moeilijk voor mij om het geld bijeen te krijgen...

Maar gelukkig, ondanks die grote som die we moesten betalen, zijn we toch ergens opgelucht dat recht geschiede en dat we die oplichterij net op tijd aan't licht kwam.

Aan iedereen die ons tips gaf, heel veel dank en een fijn paasweekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#17 , 07 apr 2007 00:13

Dank je Kira

@Lex Daar staat ge nu te lachen met een mond vol tanden ;-)
Keep on smiling is de boodschap hoor Lex


@Kira vergeet die medewerkster. Het enigste wat je aan haar vraagt is
"Kan U mij doorverbinden met de gerechtsdeurwaarder"

Breng een beetje begrip op dat dit niet dadelijk (kan) gebeurd en leg een lijst aan van alle situatie's waarbij U moeilijkheden ondervind

Laat de lijst niet te lang worden en mail deze door naar de Nationale Kamer

Waar zit het verschil? Die Gerechtsdeurwaarder heeft een deonthologie waar hij/zij zich aan moet houden en de medewerkster niet.

Niet dat al je problemen niet onmiddelijk opgelost worden, maar van een gerechtsdeurwaarder mag je wel degelijk van hem verwachten dat hij mee naar oplossingen zoekt en bemiddelend optreed. In de eerste plaats is dit je zeer goed en grondig informeren !!! Dus ook de rechtspraak waar Lex mee op de proppen komt kan van goud waard zijn - en dat weet die deurwaarder zeer goed- en mag geen vergeten detail zijn van die gerechtsdeurwaarder
moet hij alle maatregelen treffen om geen enkele schade te berokkenen in hoofde van de derde beslagene,en niettegenstaande de positie van zijn lastgever

het belang van het kind primeert hier (Welk kind is mogelijk nog een andere kwestie)

We volgen de zaak verder op

RR

achim
Berichten: 2

#18 , 19 feb 2016 02:58

Beste, en wat kan de deurwaarder in beslag nemen als u vriend zijn adres bij u opzegt en deze zonder vaste verblijfplaats is en enkel en referrentie adres bij u heeft

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#19 , 19 feb 2016 06:18

Gelieve een aparte vraag te stellen, dit topic is 8 jaar oud en het is verwarrend als daar dan een nieuw stuk aan gebreid wordt.

Maar het korte antwoord indien het een officieel referentie-adres is dat zo werd aanvaard bij de dienst bevolking: niets.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

STRAAT ZONDER EINDE
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 jan 2018 10:58

Ik had goed beboert en had een 20 tal appartementen + een commerciële ruimte ( 800 m² ) in de stad Aalst en een 6 tal woningen maar door enkele problemen heeft de bank alles verkocht. Nu ik een handige man ben doe ik veel zelf zoals elektriciteit, sanitair, verwarming en heb redelijk wat werkmateriaal en machines. Dus bij de verkoop van al mijn eigendommen moest ik onderdak zoeken voor mijn materialen en machines, ik werp niet graag zaken weg die men de dag nadien terug nodig heeft dus ik had ruim voldoende om nog een aantal appartementen in te richten.
Ik zocht en vond een oude ( vriend ) kennis terug we kenden elkaar ook al 40 jaar dus ik meen dat er geen haar verkeerd kon gaan. Ik mocht van hem mijn intrek nemen in een oude fabriek in Erembodegem die grotendeels leeg stond en die hij onmogelijk kon in het oog houden van alle rotzooi die er rond hing dus hij stelde mij aan als Sitebeheerder vanaf 2010, dit werd verlengt in 2012 tot 2018. Deze had ook nog een meubelfabriek in Ninove Mijn opdracht was opkuis , terug leefbaar maken van de site, ontdoen van alle vuil , smurrie, wat illegaal gestort was, herstellingen, herstellen daken en zo meer. Hij beloofde zelfs een container te plaatsen om het vuil te ruimen iets wat nooit effectief is gebeurt. Geregeld kwam die ( vriend ) nu vijand langs om de zaken te evalueren maar zonder enig budget of vergoeding is dit onmogelijk, soms kon ik zelfs geen eten kopen omdat ik onkosten had gemaakt voor de site die hij mij ook nooit heeft terug betaald. p.versch. is ouder dan mijn leeftijd 70 jaar en liet zijn zonen p. en f. versch. in de zaak komen
Sinds de tussenkomst van de twee zonen was de situatie zo verzuurd dat ik er mij niet meer thuis voelde, ik woonde in een mooie woongelegenheid achter de meubelfabriek in Ninove maar de ene zoon begon mij het leven meer dan zuur te maken zelfs sloot hij de elektriciteit af zodat ik niet meer kon koken nog verwarmen. Ik zocht een andere woning en vond een appartement in deelgemeente van Aalst. Al mijn werkmaterialen stonden in de loods die toebehoorde aan p.versch die ik kon gebruiken als wederdienst ??? uiteindelijk moest ik deze ook leeg maken maar op een zeer korte tijd was dit onmogelijk gelet op de inhoud ervan. Zelfs mijn raadsman is komen kijken naar de inhoud en kwam tot dezelfde vaststelling dat dit onmogelijk was op een paar weken tijd, ik werd gedagvaard door p.versch. en moest naar de rechtbank samen met advocaat. De uitspraak was dat ik geen huur nog onkost moest betalen aan p.versch. door een procedurefout zoals gewoonlijk, moest ik de tegenpartij terug dagvaarden nu voor de vrederechter in Aalst. de zaak kwam voor op 26 november 2017, tot hiertoe alles kalm, de zaak werd gepleit door mijn raadsman rdv. en toch voelde ik nattigheid.
De uitspraak kwam op 20 december 2017 dat ik mijn loodsen kon leeg halen drie dagen na betekening , kosten geen , dus ook geen huur wat ze nu wel hadden gevraagd. Door ingeving ben ik op zoektocht gegaan en kwam tot de vast stelling, en nu komt het ! ! ! Eind oktober 2017 heeft de Clan versch. zelf deurwaarder gespeeld en heeft inbraak gepleegd in mijn toegezegde loodsen en heeft een groot deel van mijn materialen gestolen en te koop aangeboden op 2ehands, en staan opgesteld in Ninove in de meubelfabriek, hoe zo iets kan heb ik geen woorden voor.
Vorig jaar heeft men ook in mijn loodsen ingebroken. Achteraan de oude fabriek ligt een woonboot op de dender en juist op de twee weekends dat de bewoner niet aanwezig was is de inbraak gebeurt, onbegrijpelijk . Een buitenstaander ( Dief) kon onmogelijk weten dat de bewoner van de woonboot niet aanwezig was dis hier is er dus werkelijk iets abnormaals gebeurt.
Mijn vraag hoe kan ik de verkoop op internet stuiten en hoe en op welke wijze kan ik de Clan versch. die zelf deurwaarder heeft gespeeld laten veroordelen en indien mogelijk een schadevergoeding eisen, we spreken hier toch over een waarde van materiaal van zeker mer dan 50.000€ of moet ik dit alles zo maar laten begaan. Graan een antwoord indien mogelijk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 05 jan 2018 11:01

Zou je niet eens beter zelf een topic beginnen deze is 10 jaar oud !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#22 , 05 jan 2018 11:26

Noem jij dat goed geboerd, als de bank al uw eigendommen moet verkopen?

desertrose
Berichten: 120

#23 , 05 jan 2018 11:56

Bij het bovenhalen van dit topic van 10 jaar geleden valt het mij nog meer op dat het juridisch forum niks meer voorstelt . Een aantal jaren geleden kreeg je echt nog juridische info, maar dezer dagen moeten we het doen met persoonlijke meningen van een Lowie , mava, leen en nog een aantal anderen die op niks slagen.

eylis
Berichten: 8837

#24 , 05 jan 2018 12:08

@desertrose, daar zal onze moderator wel over oordelen of de adviezen die hier verstrekt worden al dan niet juridisch voldoende onderbouwd zijn. Als je zelf een juridische vorming hebt, feel free om hem bij gratis te staan om het wettelijk kaf van het koren te scheiden. één van de vereisten is dan wel dat je er in slaagt om werkwoorden zodanig te vervoegen om adviezen te posten die taalkundig ergens op slaan :-)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 05 jan 2018 12:17

Bij het bovenhalen van dit topic van 10 jaar geleden valt het mij nog meer op dat het juridisch forum niks meer voorstelt . Een aantal jaren geleden kreeg je echt nog juridische info, maar dezer dagen moeten we het doen met persoonlijke meningen van een Lowie , mava, leen en nog een aantal anderen die op niks slagen.
En deze post heeft welke toegevoegde waarde? :roll: Verbeter de wereld, begin bij jezelf, zou ik zo zeggen.

Wat ik ook merk de laatste tijd is dat mensen die hier niet het antwoord krijgen dat ze WILLEN horen (namelijk dat ze 100% gelijk hebben of in hun recht zijn) hier boos om zijn en dan maar vinden dat dit forum hen niet kan helpen... Tja... De leden hier MAKEN de wetgeving niet. Als je juridisch gezien aan het korste eind trekt, is dit niet de schuld van de mensen op het forum. Don't shoot the pianist!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

desertrose
Berichten: 120

#26 , 05 jan 2018 12:42

@desertrose, daar zal onze moderator wel over oordelen of de adviezen die hier verstrekt worden al dan niet juridisch voldoende onderbouwd zijn. Als je zelf een juridische vorming hebt, feel free om hem bij gratis te staan om het wettelijk kaf van het koren te scheiden. één van de vereisten is dan wel dat je er in slaagt om werkwoorden zodanig te vervoegen om adviezen te posten die taalkundig ergens op slaan :-)
Nee hoor, ik voel me zeker niet geroepen , ik heb totaal geen juridische kennis en zoals je wel gemerkt hebt, kan ik ook mijn werkwoorden niet perfect vervoegen. Maar ik ga dan ook mijn adviezen hier niet neerschrijven. Maar de naam juridisch forum lijkt me dezer dagen toch te hoog gegrepen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#27 , 05 jan 2018 13:30

Maar de naam juridisch forum lijkt me dezer dagen toch te hoog gegrepen.
Waarom? Er zijn hier genoeg mensen die dagelijks héél erg goede raad krijgen. Het forum zelf pretendeert niet een vervanging te zijn van een advocaat, laat dat duidelijk zijn. Maar mensen worden hier weldegelijk nog dagelijks verder geholpen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#28 , 05 jan 2018 13:56

Zou je niet eens beter zelf een topic beginnen deze is 10 jaar oud !!!
Pardon, 1 decennium oud!

Oude Belg
Berichten: 3192

#29 , 05 jan 2018 14:13

Zou je niet eens beter zelf een topic beginnen deze is 10 jaar oud !!!
Pardon, 1 decennium oud!
Dat scheelt een slok op een borrel.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”