Fitness sluit abrupt

Peter345
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fitness sluit abrupt

#1 , 19 dec 2017 16:38

Hoi,

Ik heb op 6november een fitness abonnement afgesloten voor een duur van 12 maanden, op vrijdag 15december van de andere klanten te horen gekregen dat de fitness ging sluiten op 17december.
De uitbater was zelf niet aanwezig, ook niet op 16 december, en omdat ik 17 december moest werken heb ik de uitbater niet meer gezien.
Heb telefonisch contact gehad met hem, hij vertelde dat ik de resterende periode in een andere fitness kan vervolmaken.
Vandaag heeft hij me een mail gestuurd met ( privé ) reden van stopzetten activiteit.
Ik heb hem gevraagd of ik de 10 resterende maanden (350€) kon terugkrijgen , maar dit wil hij niet doen.
Ben vandaag naar de voorgestelde fitness geweest, en om mijn reeds betaalde termijn daar te kunnen vervolmaken dien ik nogmaals 12 maanden abonnement in deze fitness bij te nemen. Eerst 5 maanden gratis, dan 12 maanden betalend met daarna opnieuw 5 maanden gratis.
Zelf ben ik hier niet voor te vinden omdat ik dan minimaal 22 maanden gebonden ben aan deze nieuwe zaak.
Heeft er iemand raad over hoe ik dit best aanpak om het betaalde lidgeld kunnen terug te krijgen?

Dank bij voorbaat
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 20 dec 2017 17:34

Jij bent helemaal niet verplicht om mee te gaan in dit verhaal.
Als die fitness de aangegane overeenkomst niet kan leveren: 12 maanden op die locatie kunnen fitnessen, heb jij recht op gratis ontbinding van het contract, en de duurtijd die nog niet verstreken is terug te vorderen.
Dit is immers een wijziging aan het contract.

Dus: aangetekend de oude fitness in gebreke stellen.
Daarin stel je de situatie voor, en eis je het resterende bedrag terug, en dit binnen de 5 werkdagen.
Een aangetekende brief laat al iets meer indruk na...

Helaas in deze situatie bent u de benadeelde partij.
Dit wilt zeggen dat als de eigenaar niets wilt doen, de enige optie zal zijn dat u de rechtszaak opstart.

Peter345
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2017 23:19

Bedankt voor de reactie

Reclame

Peter345
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2017 23:20

Kan dit ook via vredegerecht?

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 22 dec 2017 00:41

Dit kan enkel via het vredegerecht.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 dec 2017 10:33

Is de sluiting van de fitness een failissement? In dat geval is de kans reëel dat je geen geld gaat terugzien en dat ingaan op dat aanbod misschien een betere optie is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”