Raar gedrag autobestuurder

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

Raar gedrag autobestuurder

#1 , 19 dec 2017 10:15

Ik had gisteren een date met mijn nieuwe vriendin.

Na het 1ste deel van da avond op restaurant te hebben gezeten hadden we ons even teruggetrokken in de wagen. Ik stond legaal geparkeerd aan een station. Het was koud, ik had daarom de motor opgezet om de verwarming te laten draaien.

Op zoenen en wat en spelen (in de kleren) na hebben we niet zoveel gedaan. Het idee was om door te rijden naar haar thuis, maar ze woont niet alleen. Ze wou nog niet direct doorgaan.

We zaten er 20-30 minuten toen we plots werden opgeschrikt door een fel licht. Een auto die (denkelijk) op zoek was naar een parkeerplaats had een licht opgestoken (gsm? zaklamp?) om dan terug naar achter te rijden.

Iets later kwam er een politiewagen aan, maar ook die deed niet veel meer dan tot aan het einde van de parking te rijden om dan weer naar achteren te rijden. (zonder licht)

Wij vonden het allemaal nogal wat bevreemdend.

Ik denk niet dat we iets verkeerds deden, of vergis ik me hier in?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 19 dec 2017 11:03

Niet dat ik hier ervaring mee heb, maar volgens mij ben je gewoon op een parking gaan staan waar mensen verzamelen die anoniem seks willen hebben. De andere autobestuurder vroeg dus waarschijnlijk met zijn lichtsignaal of hij mee mocht doen. :p
"sowieso" schrijf je zo.

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 19 dec 2017 11:05

Uit de wegcode :
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.
De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.

Dat deden jullie dus verkeerd : je mag de wagen niet stationair laten draaien.

Reclame

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2017 11:08

Zou aannemelijk zijn geweest als we echt aan het vrijen waren op dat moment. We waren wat aan het zoenen en strelen. Ik denk eerder dat het om een geërgerde bestuurder ging die het ons kwalijk nam om niet te zijn doorgereden.

Als die effectief de politie heeft gebeld natuurlijk... Dan nog blijft het een snelle reactie van de arm der wet.

Maar dan zou ik verwachten dat die politiewagen zou hebben gestopt en ons er over had aangesproken.

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 dec 2017 11:09

Uit de wegcode :
Titel II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
8.6. Het is iedere bestuurder verboden de motor in vrijloopstand herhaaldelijk te versnellen.
De bestuurders mogen daarenboven de motor niet laten draaien in vrijloopstand, behalve ingeval van noodzaak.

Dat deden jullie dus verkeerd : je mag de wagen niet stationair laten draaien.
Dat kan ik nog aanvaarden, maar met dat het koud was zullen wij wel niet de enigste zijn die dat doen.

Over wat een boetes hebben we het dan?

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 19 dec 2017 11:14

Eerste graad.
"sowieso" schrijf je zo.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 20 dec 2017 15:39

Gezien het gedrag vermoed ik dat de eerste een anonieme ploeg was en dan een gewone ploeg. Ze waren vermoedelijk op zoek naar iemand specifiek

gebrokenhart2
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 dec 2017 10:03

Dat zou alvast veel verklaren. In elk geval hebben beide ploegen ons ongemoeid gelaten.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 21 dec 2017 11:00

Lijkt me verder onwaarschijnlijk dat er een pv werd opgesteld voor het stationair laten draaien van de motor. Politie heeft de plicht om een overtreding te laten ophouden en dat hadden ze in deze situatie makkelijk kunnen doen door u aan te spreken.
"sowieso" schrijf je zo.

P-Stone
Berichten: 280

#10 , 21 dec 2017 11:40

Het is idd onwaarschijnlijk dat je een pv gaat krijgen. Maar nu wordt mijn nieuwsgierigheid door iets anders getriggerd :
.... Politie heeft de plicht om een overtreding te laten ophouden...
Is dat zo ? Waar staat dat ? Als dat klopt zouden ze nooit bemand mogen flitsen aangezien ze dan bij het vaststellen van een overtreding niets ondernemen om de overtreding te laten ophouden. Toch ?

Didymus
Berichten: 2061

#11 , 21 dec 2017 12:01

Vloeit voort uit de wet op het politieambt, denk ik. Er staat nergens dat dit altijd en onder alle omstandigheden moet gebeuren.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”