Provider denkt dat ik dom ben ...

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Provider denkt dat ik dom ben ...

#1 , 13 dec 2017 17:11

Sluiten begin dit jaar een GSM abonnement af voor mijn man.
Maken hierbij ook een domicliëring aan.

Alles loopt tot op een dag de domiciliëring niet kan doorgaan wegens onvoldoende saldo.
Kosten van de bank + 10 euro kosten extra op de factuur hiervoor.

Maar : sindsdien hebben ze nooit nog geprobeerd om de facturen per domiciliëring in te houden.
3 maanden later doet GSM van manlief niks meer.
Ik zoek het uit en ik merk dat er inderdaad al 3 maand lang geen factuur is betaald.
Er is geen domiciliëring aangeboden bij de bank. Er is wel telkens 10 euro aangerekend wegens domiciliëring niet gelukt.

Ik stuur een mail naar de klantendienst, ik betaal het openstaande bedrag en zij crediteren mij de 3 x 10 euro die onterecht werd aangerekend en beloven mij de domiciliëring op orde te zetten.
Deze keer volg ik mee op via de site.

We zijn nu 3 maanden verder. Ondertussen heb ik alle facturen manueel moeten betalen. Ze slagen er maar niet in die domiciliëring te gebruiken.
Deze week per toeval niet gecheckt, vervaldatum is gepasseerd, en weer kosten.
Man belt naar de klantendienst en zij zeggen dat als er één betaling niet door kan, de domiciliëring stopt?
Klopt dit? Ik vind dit maar een raar verhaal want er zullen nog wel mensen zijn die dit al eens voorhebben.

En als ik in mijn online banking gaan zien staan die nog netjes tussen mijn actieve domiciliëringen hoor ...

Toch maar overstappen naar een andere dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 13 dec 2017 17:58

Probeer' eens een vaste opdracht, telkens verhoogd met een redelijk aantal €, om zeker niet tekort te betalen. Elke maand zonder vergeten in orde, en het teveel betaalde krijg je zo terug.

Kan ook dom lijken, maar is zeker een stuk goedkoper dan telkens 10 € aan een onwillige provider te spenderen.

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 13 dec 2017 19:10

Of gewoon elke maand de rekening per post laten komen en zelf betalen per overschrijving (internetbanking), of Zoomit.
Sinds het bestaan van Zoomit gebruik ik geen domiciliëringen meer. Zoomit is zoveel gemakkelijker. (Zonder reclame te willen maken)

Reclame

mbbs1024
Berichten: 474

#4 , 13 dec 2017 19:46

Bij mij komt er geen domiciliëring meer in.
Ze hebben zo eens mijn rekening ten onrechte geplunderd door een computerfoutje.
En dan kwam de administratieve lijdensweg van 6 maanden om het ten onrechte geplunderde bedrag terug te krijgen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2017 21:34

Ja zoomit is super !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 13 dec 2017 21:51

En enorm gemakkelijk je moet niets meer invullen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”