Goeiemiddag
Mijn vriend en ik zijn begin februari 2017, via een persoonlijke afspraak, naar het bedrijf T&T Design in Ternat geweest. Dit bedrijf verkoopt design meubels en huishoudelijke accessoires via hun winkelketen zonder tussenkomst van derden (dus geen invoerders of groothandelaars) waardoor deze met veel korting kunnen verkocht worden. Zij werken bewust enkel met persoonlijke afspraken omdat zij niet in de retail verkopen.
Tijdens die afspraak hebben mijn vriend en ik veel uitleg en demo's gekregen en uiteindelijk hebben wij beslist om een matras en een set kookpotten via hen te kopen. Zij konden ons als boijkomend voordeel ook aanbieden dat wij zelf mochten kiezen wanneer wij wilden geleverd worden (dus de bestelde goederen konden tot een jaar na het maken van de bestelbon bijgehouden worden in hun magazijn tot wanneer wij wilden geleverd worden).
De matras hebben wij ondertussen reeds ontvangen en is ook al betaald maar door omstandigheden hebben mijn vriend en ik beslist om de bestelling voor de kookpotten te annuleren want hiervoor hadden wij doorgegeven dat wij deze pas in januari 2018 wilden ontvangen.
Nu krijgen wij van T&T Design een mail dat zijn ons een annuleringskost (of schadevergoeding) van 25% gaan aanrekenen op het aankoopbedrag. De set kookpotten kosten € 695 dus zij willen dat wij € 173 betalen voor iets wat wij nooit gaan ontvangen.
Wij hebben onze originele bestelbon opgevraagd en daar staat in de kleine lettertjes: bij weigering van de levering wordt een schadevergoeding van 25% aangerekend.
Mogen zij zomaar 25% aanrekenen, zelfs al geven we ruim op voorhand aan dat we de levering niet wensen? Kan ik hier iets tegen beginnen?
De matras werd wel geleverd dus kan ik dit gebruiken om die schadevergoeding niet te moeten betalen?
Alvast bedankt!
Liesbeth