Aanpassing eenzijdig betreffende bezoekrecht en allimentatie

bartie1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aanpassing eenzijdig betreffende bezoekrecht en allimentatie

#1 , 05 dec 2017 19:56

Vraagje,
Dochter is 15jr, met haar nooit problemen gehad en heb van 2008 tot 2013 om de 14 dagen in het weekend haar bij mij gehad, vanaf 2013 na een nieuwe ondertekening van de EOT akte omdat de moeder in een depressie zat heb ik mijn dochter week om week opgevangen, allimentatie was toen ondertekend aan ieder 75€/m op een kindrekening te storten, en kleding ieder apart, en medische kosten en gebruikelijke andere kosten netjes te delen...
Nu verblijft de dochter veel minder bij mij, is deze zomer nog een week bij mij geweest en herfstvakantie is ze mee naar Spanje geweest maar we houden wel meerdere keren per week tekefonisch contact.... 14 dagen voor we naar Spanje vertrokken als ze bij ons sinds lang nog eebs verbleef, vroeg ze uitdrukkelijk om terug om de 14 dagen het weekend te komen, maar sinds de thuiskomst heb ik ze weer niet meer gezien.... nu 2 weken geleden kreeg ik een brief van de advocaat om 200€ onderhoudsgeld te betalen en alle gemaakte kosten te verdelen.....
Ze zijn bereid dit voor de rechtbank te trekken en de dochter is ook verhoord geweest tijdens hun bezoek aan de advocaat....
Kan mijn ex dit nu allemaal éénzijdig verbreken wat ondertekend is in de EOT akte van 2013?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
legajulie
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2017 21:37

beste ,

het is zeer moeilijk om dit aan te passen van moesers zijde , normaal gaat dit niet zo gemakelijk wij zijn ook bezig met iets gelijksaardig en is zeer zeer moeilijk voor dit te bekomen gewoon zeker alles goed bijhouden dat de dochter meer kwam een tijdje geleden . wij gaan zelf voor vermindering / afschaving van onderhoudsgeld maar in de tijd is er een vonnis geweest van 100 euro per maand en paar jaar geleden kwam de zoon ook week om week en zijn zusje ook maar de zoon iheeft hij alleen erkend maar eigenlijk is zijn zoon niet maar goed wij betaalden dan maar 50 euro omdat ze beiden kwamen maar nu is de ex daar achter alle achterstellig onderhoudsgeld ook al kwamen ze wezk om week 2,5 jaar is ook voor gekomen in de rechtbank vrijdag geweest en is in bemiddelingskamer geweest maar omdat zer een vonnis is kan ze het ophalen zn is het zeer moeilijk voor zowel meer te komen vragen ineens of minder

bartie1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2017 12:07

Dank je voor de reactie

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#4 , 07 dec 2017 12:17

Kan mijn ex dit nu allemaal éénzijdig verbreken wat ondertekend is in de EOT akte van 2013?
De EOT is ondertekend door beide partijen en kan niet eenzijdig worden opgezegd, zelfs niet via de rechtbank, uitzonderingen niet nagesproken.

Terug naar “Echtscheiding”