uitzetten 21-jarige zoon

anne-herman
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

uitzetten 21-jarige zoon

#1 , 26 nov 2017 12:13

hallo, onze zoon is 21 jaar en er zijn al enkele maanden problemen. hij gaat zo in zijn spelletjes op (FIFA 18), dat hij zijn grenzen niet meer kent. hij is niet alleen verbaal agressief, hij heeft nu ook een gat in de deur gestampt. daarom mijn vraag: welke stappen moeten we ondernemen om hem uit huis te zetten? het is voor ons gezin niet meer leefbaar. als bewijs hiervan heb ik de deur, maar ook veel smsen. nu wil hij ook al niet meer met ons praten.
alvast bedankt,

mevr. van nieuwenhove

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3792

#2 , 26 nov 2017 14:32

Trek de kabel uit van het internet richting zijn kamer.
Zet een ander wachtwoord op de wifi.
Zet de zekering uit van de elektriciteit van de kamer.
Stop met het koken van voedsel voor hem.

Leg hem uit dat pas als hij bijdraagt in het gezin, deze zaken terug voorzien zullen worden.

Dit lijkt mij persoonlijk eerder een opvoedkundig probleem dan een juridisch probleem.

In ieder geval, de procedure om een kind uit huis te zetten is via dagvaarding voor de vrederechter.
Hiervoor dien je je tot een advocaat of deurwaarder te wenden.

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2017 16:01

hallo, onze zoon is 21 jaar en er zijn al enkele maanden problemen. hij gaat zo in zijn spelletjes op (FIFA 18), dat hij zijn grenzen niet meer kent. hij is niet alleen verbaal agressief, hij heeft nu ook een gat in de deur gestampt. daarom mijn vraag: welke stappen moeten we ondernemen om hem uit huis te zetten? het is voor ons gezin niet meer leefbaar. als bewijs hiervan heb ik de deur, maar ook veel smsen. nu wil hij ook al niet meer met ons praten.
alvast bedankt,

mevr. van nieuwenhove
Dit lijkt ook voor mij eerder een opvoedkundig probleem dan een juridisch probleem.

Je kan het met justitie aanpakken, maar de kans is dan groot dat u uw kind voor altijd kwijt bent.
Het is mij overkomen toen ik 23 werd en tot hun dood heb ik geweigerd mijn ouders nog te zien.
Het laat een hééél diepe wonde na als je op die manier op straat wordt gezet door uw eigen ouders.
Ondertussen 42 jaar geleden en nooit meer met justitie in aanraking geweest. Ervoor ook niet trouwens.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 26 nov 2017 17:51

Ga eens met een www.caw.be uit uw omgeving praten ...daarna mogelijk via een bemiddelaar.
Dan pas de maatregelen toepassen die hierboven staan.
Wie betaald zijn gsm rekening?
Heeft hij werk?
Werkloosuitkering?
Of studeert hij?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”