Eigenaar hond

Heidi123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Eigenaar hond

#16 , 21 nov 2017 16:18

De fokker beweert dat de stamboom op zijn naam staat en ik de hond moet teruggeven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heidi123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 nov 2017 16:24

Er is een schuldbekentenis opgemaakt, het geld moest op 10 september 2017 op mijn rekening gestort worden maar hij zegt dat ik de afsoraak niet nakom omdat ik mijn hond niet teruggeef . Er werd nooit iets gezegd van mijn hond totdat hij vernam dat een schuldbekentenis wek degelijk telt , en hij verplicht is mij het geld terug te geven,
Nu zegt huj dat ik mondeling overeenkwam om mijn hond aan gel terug te geven en dat is serieus gelogen.
hij wil wisselen , lening nt betalen en dan mag ik mijn hond houden

Blaatpraat
Berichten: 3793

#18 , 21 nov 2017 16:31

Een heel specifieke vraag:
Toen jij de hond adopteerde, heeft de fokker dan de papieren ingevuld/ondertekend voor de chip, en staat deze ondertussen op jouw naam?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 nov 2017 16:32

De fokker beweert dat de stamboom op zijn naam staat en ik de hond moet teruggeven
Chip staat op uw naam, dus u bent eigenaar. Fokker zou het stamboom document aan u moeten bezorgen, om goed te zijn.

Als u geen behoefte hebt aan dit document, kan u het gewoon zo laten. Als u wel het stamboomdocument wenst, kan u contact opnemen met het KMSH (ww.kmsh.be). Leg hen de situatie uit, vertel hen dat de fokker die de dieren werwaarloosde u weigert dit document te overhandigen en vraag hoe u aan een duplicaat zou kunnen komen. Als uw hond effectief een stamboom heeft, zou het KMSH reeds alle gegevens van uw hond moeten hebben, en zouden ze u een duplicaat moeten kunnen bezorgen (geen idee of ze dit gratis gaan doen).

Wat de lening betreft: stuur de fokker een AS waarin u verwijst naar de schulderkentenis. Vraag dat hij zijn verplichtingen nakomt zoals overeengekomen en dat hij het geleende geld terugstort. Zeg erbij dat u niet zal nalaten gerechtelijke stappen te ondernemen als het geld op datum X op uw rekening staat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Heidi123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 nov 2017 17:13

Fokker kreeg twee brieven van advocaat om lening terug te betalen op vermelde datum zonder reactie , heb nu zaak opgestart rechtbank ven eerste aanleg.
Hij stuurde email nr advocaat dat ik de afsoraak niet nakomt , zogezegd mijn hond niet teruggeef .
Intussen ben ik ook mondeling bedreigd en is daar een pv van en nu contacteert hij mensen rond mij om mij te intimideren , hij gaat mijn zaak laten onderzoeken op zwartwerk zegt hij.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 nov 2017 17:19

Fokker kreeg twee brieven van advocaat om lening terug te betalen op vermelde datum zonder reactie , heb nu zaak opgestart rechtbank ven eerste aanleg.
Daar hebt u goed aan gedaan.
Hij stuurde email nr advocaat dat ik de afsoraak niet nakomt , zogezegd mijn hond niet teruggeef .
Ik hoop dat uw advocaat hem gevraagd heeft om het bewijs te leveren van die "afspraak", aangezien u dergelijke afspraak formeel ontkent.
Intussen ben ik ook mondeling bedreigd en is daar een pv van en nu contacteert hij mensen rond mij om mij te intimideren.
U kan ook klacht neerleggen wegens belaging, indien deze persoon uw omgeving begint te contacteren om u te treffen.
hij gaat mijn zaak laten onderzoeken op zwartwerk zegt hij.
Tja, zolang u geen zwartwerk verricht, kan hij laten onderzoeken wat hij wil. Hij moet uiteraard wel oppassen dat hij zich niet richting "laster en eerroof" begeeft. Als hij ergens in het openbaar u beticht van zwartwerk, kan u hem die laster ook nog eens aanwrijven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Heidi123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 nov 2017 17:22

Fokker vulde papieren in om de chip op mijn naam te plaatsen

Heeft mij bedreigd met mijn leven en dit gaat nu naar politierechtbank

Hij kan afsoraak van mijn hond teruggeven aan niets linken omdat dat nooit besproken is geweest

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 nov 2017 10:07

Ik denk dat we hier verder weinig raad kunnen gegen. Je hebt in principe al gedaan wat nodig was:

1. Als de chip van de hond op uw naam staat, is hij van jou. Punt.
2. Als er wat betreft de lening niets op papier staat wat het teruggeven van de hond betreft, doet dit verder helemaal niet ter zake.
3. Voor de bedreigingen bent u al naar de politie gegaan. U zou dit eventueel ook nog kunnen doen voor laster en eerroof.
4. Voor de lening zal u hem aangetekend in gebreke moeten stellen, en als dat niets uithaalt, ook voor de rechtbank dagen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”