Aansluiting telefonie

Siegfried
Topic Starter
Berichten: 94

Aansluiting telefonie

#1 , 16 nov 2017 09:39

Binnenkort verhuis en ik besloot van provider te veranderen. Ik neem contact op sluit telefonisch een contract af. De kost is €67 per maand. Echter, nu blijkt er een tijdelijke promotie te zijn (nadat ik afsloot van €47 voor 4 maanden) . Dus wil ik die promotie. Echter, men zegt mij dat dit niet mogelijk is. Ik moet eerst annuleren en daar rekenen ze een kost van €59 voor aan. Mag dat, die kosten? En indien niet, op basis van wat? Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2017 09:52

Een speciale actie begint op een bepaalde datum en eindigt op een bepaalde datum.
Als ze het been stijf houden dan is dit zo, dit is nu éénmaal commerce.

Dit is ook meestal zo met alle reclames.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Siegfried
Topic Starter
Berichten: 94

#3 , 16 nov 2017 10:01

Ja, maar het is bestelling voor een aansluiting nog uit te voeren. Mijn voorstel was dus: herroepen en opnieuw bestellen. Een winst van €80 voor mij. Nu willen ze dit wel doen maar rekenen €59 aan voor die herroeping. Wat is het nut van herroepen als ze kosten aanrekenen? Nu zie ik wel in hun voorwaarden dat ze dit kunnen ( bedrag te betalen evenredig aan aan het deel van de dienst reeds geleverd). Zo winnen ze altijd natuurlijk.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 16 nov 2017 10:45

Indien de Klant een consument is en het Contract op afstand of buiten de kantoren van operator, of
de door operator erkende onafhankelijke verkooppunten is gesloten, heeft de Klant het recht om het
Contract te herroepen zonder opgave van redenen vóór het verstrijken van de herroepingstermijn
van veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag na het afsluiten van het Contract. Om het
herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant de operator via een ondubbelzinnige verklaring informeren
over zijn beslissing om het Contract te herroepen.

Zie op hun website voor de algemene voorwaarden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Siegfried
Topic Starter
Berichten: 94

#5 , 16 nov 2017 10:47

Het gaat erom dat ze €59 kosten aanrekenen voor die herroeping.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 16 nov 2017 10:49

Maar die herroeping binnen 14 dagen moet wel gratis zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 16 nov 2017 10:49

Het gaat erom dat ze €59 kosten aanrekenen voor die herroeping.
Dat is onwettig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Siegfried
Topic Starter
Berichten: 94

#8 , 16 nov 2017 10:59

Zo lost men dit op om het 'wettig' te maken:

-In geval van herroeping van een dienst, dient u een bedrag te betalen evenredig aan
het deel van de dienst die reeds geleverd is.
De klant is aansprakelijk voor
waardevermindering ten gevolge van het gebruik van de goederen, die verder gaan
dan deze nodig om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

M.a.w. men gaat €59 aanrekenen voor de tijd van de medewerker.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 16 nov 2017 11:07

Nog geen aansluiting, dus ook geen dienst geleverd!
Maar misschien zijn die 14 dagen al voorbij, want daar zegt u niets over...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Siegfried
Topic Starter
Berichten: 94

#10 , 16 nov 2017 11:15

Nee, die 14 dagen zijn niet voorbij: bestelling telefonisch met maibevestiging op 8 november.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 nov 2017 11:25

8 november en vandaag 15 november dit zou toch moeten lukken na juist 7 dagen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 16 nov 2017 11:33

Stel hun in gebreke met een AS zodat je een bewijs hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#13 , 16 nov 2017 21:03

Hoe heb je de herroeping ingeroepen?
Ik vermoed telefonisch met dat je al een antwoord hebt.

Dit altijd schriftelijk regelen.
Beste is natuurlijk per AS, maar ik ken geen enkele telecomprovider in België waar men zo'n zaken niet per gewone mail kan regelen...
Vaak helpt het ook om een mail te sturen waarin je dreigt dat je die korting wenst die men nu geeft, aangezien je nog niet aangesloten bent, en dus per definitie een nieuwe klant bent, en dat je anders zult gebruikmaken van het herroepingsrecht.

The Chaser
Berichten: 63

#14 , 22 nov 2017 08:07

Annuleer de aankoop wegens herroepingsrecht. Bel de dag later voor aansluiting met korting. Mss zelf beter op naam van uw partner laten heraansluiten. Minder miserie.

Als ex telecom medewerker deel ik u mee dat wat u wenst niet technisch kan bij de operator waar ik werkte. Dit kon enkel de dienst escalaties. Omdat als ik u terug zou inschrijven ik u geen promotie kan geven in het systeem omdat ik niet genoeg rechten heb als operator. Dit is om fraude tegen te gaan bij operators om 'sales' te winnen.

Hoe dit zit bij andere operators weet ik niet.
Dus laat je zaak escaleren via een email naar de juiste dienst of zelf ombudsdienst.

Terug naar “Consumenten Koop”