Waarborg

Bommetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Waarborg

#1 , 14 nov 2017 18:38

Beste,

Wij hebben na opzegging van ons huurcontract een plaatsbeschrijving op laten maken. Ik vind de genoemde bedragen erg buitensporig op de factuur van het bedrijf die de werkzaamheden heeft uitgevoerd.

Lampje vervangen €25,- helaas bij de beschrijving heeft deze het begeven.

Er was wat waterschade op parket onder de velux ramen, doirdat hetceen keer heeft ingeregend. Is dat ook op mij te verhalen, of zijn dat gebruikssporen?

Daarnaast bij intrede hebben wij de borg cash moeten overhandigen. Wij wisten niet beter dan dat ons verteld werd. Wij komen uit NL, waar huren heel anders werkt.

In ons huidige huis hebben wij dit nu keurig op een geblokkeerdexrekenibgxen dexrente is ook voor mij. Bij het vorige huis wordt de rente niet naar mij overgelaakt.

Daarnaast... tijdens de huurpzeiodeczijn er enkeke defecten geweest, waar de verhuurder geen gehoor aan heeft gegeven, maar wel doir hem heesteld diebde te worden. Zoals een mengkraan. Een andere heeft hij wel keurig vervangen.

Bij intrede was de cv niet onderhouden en de boiler niet ontkalkt. De cv is op kosten van verhuurder onderhouden, bouler niet, terwijl ik dit verplicht was bij uittrede. Schoorsteenvegen idem.. en zo zojn er nog meer zaken.. Ik ben het dus niet eens met de factuur. Wat kan ik doen? Naar de vrederechter gaan lijkt mij een oplossing die vors orijzig kan worden en lijkt mij geen optie voor die €400,- waar ik het niet mee eens ben....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 nov 2017 19:50

[quote="Bommetje"]

Er was wat waterschade op parket onder de velux ramen, doirdat hetceen keer heeft ingeregend. Is dat ook op mij te verhalen, of zijn dat gebruikssporen?
Als huurder moet je er op toezien dat de ramen gesloten zijn bij regenweer.

Daarnaast bij intrede hebben wij de borg cash moeten overhandigen. Wij wisten niet beter dan dat ons verteld werd.
Verhuurder moet u de intrest betalen. Ga naar uw bank en laat uitrekenen hoeveel dat is.


Zoals een mengkraan.
Het onderhoud van een kraan is voor de huurder

Bommetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2017 21:03

Bedankt voor de reactie.

Als bewijs van kosten is mij enkel een offerte toegestuurd let de datum van vandaag, terwijl het huis al weer verhuurd is.

Een offerte is volgend mij geen bewijs van gemaakte kosten.

Kan ik vragen om een gespecificeerde rekening en foto’s van de resultaten?

Er zit naar mijn mening een behoirlijk stinkende lucht aan.


Ik moet binnen 5 dagdn reageren, mag ik zeggen dat ik niet alkoord kan gaan tot ik zeker weet dat alles klopt?

Bedankt alvast voor de info

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bommetje op 14 nov 2017 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 14 nov 2017 21:07

U moet de schade betalen. Verhuurder is niet verplicht ze te herstellen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bommetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 nov 2017 21:20

Ik heb nog even de offerte er bij gezet...

Afbeelding

Blaatpraat
Berichten: 3791

#6 , 14 nov 2017 22:15

Lampje vervangen €25,- helaas bij de beschrijving heeft deze het begeven.
Heeft deze het begeven tijdens de plaatsbeschrijving? Of werkte deze nog de dag voordien, en niet meer de dag van de plaatsbeschrijving?
In geval van het eerste kunt u deze kost aanvechten: de lamp werkte immers nog bij uittrede.

Daarnaast een vraag ivm de offerte: wat was er aan de hand van de dubbele beglazing?

En tenzij iemand mij kan verbeteren: 420 euro (+BTW) lijkt mij extreem voor wat waterschade van een vloer.
Voor dat geld kan je bijna een nieuw parket leggen, niet?

jef007
Berichten: 1679

#7 , 15 nov 2017 11:52

was er een ingaande plaatsbeschrijving?

jef007
Berichten: 1679

#8 , 15 nov 2017 11:53

wat te doen met een overdreven prijsofferte? iedereen kan toch bij een bevriende handelaar een overdreven bestek laten maken?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 nov 2017 12:01

Vervanging dubbele beglazing van een raam???? Voor de huurder????

Een verzoeningspoging voor de vrederechter is gratis. Daar hoef je het dus niet voor te laten...

Verder: niemand belet u om de defecte zaken zelf te herstellen! Als je het zelf kan, doe dit dan. Indien niet, zoek iemand die het goedkoper kan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bommetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 nov 2017 12:17

Ik heb inderdaad het gevoel dat dit een bevriende aannemer is.

De lamp deed het de dag ervoor. Ik heb hem niet japot zien springen helaas.

Er was een plaatsbeschrijving bij intrede.

Het raam is geschuurd op het moment dat er veel zon op scheen en wij er een stuk karton voor hebben gezet om dit te weren.

Vermoedelijk is er een thermische shock ontstaan.

Meerdere malen contact geprobeerd te leggen met de verhuurder, maar die reageerde niet.

Gratis verzoeningssessie bij de vrederechter? Hoe pak ik dat aan?

Ik heb een rechtsbijstandverzekering bij DAS... volgens mij moet ik hen ook maar eens bellen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 15 nov 2017 14:18

Je bent beter af met een verzoekschrift als je toch rechtsbijstand hebt, u hebt vrije keuze van advocaat.
U advocaat zal wel eerst een brief schrijven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6853

#12 , 15 nov 2017 14:34

Als dat raam (of het glas) gescheurd is (dat bedoelt u toch met "geschuurd") door er een karton voor te schuiven, wat op zijn beurt resulteerde in een thermische shock, hebt u m.i. wel schuld aan die breuk, minstens gedeeltelijk.

En die DAS verzekering, zet ze maar eens aan het werk, als zij zoiets dekken.

Terug naar “Huren”