huis aankopen en doorverkopen

Diverguy
Topic Starter
Berichten: 8

huis aankopen en doorverkopen

#1 , 14 nov 2017 13:20

Ik weet niet of dit hier de juiste plek is om de vraag te stellen (verplaats het dan maar)

Mijn dochter heeft een huis (eigenaar) waar ze nog enkele maanden moet blijven wonen omdat ze anders een boete moeten betalen.
Maar hebben wel al een nieuw huis op het oog.
Maar voor financieel niet in de problemen te komen ivm de boete en zo dacht ik aan het volgende:

Ik als vader heb ook mijn eigen huis (lening is afbetaald).
Stel dat ik het huis koop en een lening hiervoor zou aangaan.
Kan ik dat huis dan over bv een half jaar / jaar doorverkopen aan mijn dochter zonder extra kosten?
En kan ik dan mijn hypotheek direct afbetalen?

Wat zijn de voor en of nadelen hiervan en de eventuele kosten?

Of hoe is dit het goedkoopst op te lossen?

Alvast bedankt om mee te denken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 14 nov 2017 13:36

Dan zitten jullie toch met dubbele registratierechten?

KimSe
Berichten: 697

#3 , 14 nov 2017 13:46

Zal het huis waar je dochter nu woont verkocht worden na de aankoop van het nieuwe huis?
Wat zijn "enkele" maanden?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 14 nov 2017 18:58

Over hoeveel maanden spreken we hier ?

Is het absoluut noodzakelijk dat uw dochter nog eigenaar is zolang ze in het huis woont ?

Het "nieuw " huis dat zij op het oog heeft, wil zij absoluut DAT huis kopen, of heeft ze nog een beetje tijd ?

Diverguy
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 14 nov 2017 19:28

Het huis waar ze nu woont wordt verkocht vanaf mei (tot mei moet ze er zeker blijven wonen omdat ze anders een boete moet betalen)
7 a 10 maanden.
Maar ze zou graag verhuizen voor september (als het zou kunnen) omdat de kleine dan naar school kan gaan.
En omdat de verhuizing toch een 80 km verder is gelegen ...

Dat ze eigenaar moet zijn of haar domicilie er moet staan weet ik niet.
Ze hebben eind volgende week een afspraak met een persoon die dat ging uitzoeken.

Het nieuw huis wil ze vrij zeker kopen morgen (woensdag) wordt dat beslist...

Terug naar “Kopen”