kosten gerechtsdeurwaarder

Ig K
Topic Starter
Berichten: 52

kosten gerechtsdeurwaarder

#1 , 07 nov 2017 18:18

Zijn de kosten van een gerechtsdeurwaarder hetzelfde als zij gewoon een vonnis betekenen dan wel een vonnis betekenen met bevel tot betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 08 nov 2017 14:44

Bent u reeds gaan zien op de website van www.gerechtsdeurwaarders.be? Daar staan de tarieven vermeld.

Ig K
Topic Starter
Berichten: 52

#3 , 10 nov 2017 12:09

Ja,
maar ik vind daar het antwoord op mijn vraag niet.

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#4 , 10 nov 2017 14:47

Zijn de kosten van een gerechtsdeurwaarder hetzelfde als zij gewoon een vonnis betekenen dan wel een vonnis betekenen met bevel tot betalen ?
Ik geloof van niet.

Nog informatie vindt u hier
Voor elke afzonderlijke activiteit wordt een kost aangerekend.
bvb.
VACB Vacatie van betekening (prestaties van de deurwaarder voor de betekening)
NBB Bericht van bevel of beslag (verplichte indiening bij het kaartregister van inbeslagnemingen)

De gerechtsdeurwaarder is gebonden door het tarief (zoals wettelijk bepaald) en kan zijn kosten niet vrij kiezen. Naast de betekeningskosten en de kosten voor beslag zijn er daarenboven afkortings- en inningsrechten verschuldigd.
Uitvoeringskosten zijn niet hetzelfde als de gedingskosten. Overeenkomstig art. 1024 Ger. W. komen de kosten van tenuitvoerlegging ten laste van de partij tegen wie de tenuitvoerlegging wordt gevorderd. M.a.w. alle uitvoeringskosten zijn te uwen laste.

Ig K
Topic Starter
Berichten: 52

#5 , 10 nov 2017 16:03

Wat bedoelt u nu ?
Bedoelt U dat als er enkel een betekening gebeurt de NBB niet aangerekend wordt en de UINL slechts € 5 bedraagt en als er betekent wordt met bevel tot betalen de NBB wel van toepassing is en de UINL meer dan € 5 is ?

Jabbe
Berichten: 586

#6 , 13 nov 2017 11:32

Dat weet ik niet, maar hebt u zelf al bij de deurwaarder nagevraagd?

Ig K
Topic Starter
Berichten: 52

#7 , 13 nov 2017 16:11

Stelt u voor om nog eens bij de duivel te biechten te gaan ?
Heb ik al geprobeerd ja, ik werd er uitgelachen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 nov 2017 16:48

Heb je dit al eens gevraagd op het gerechtsdeurwaardersforum, daar zit een toon deurwaarder en die ga je dit weten te zegen hoe en wat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jabbe
Berichten: 586

#9 , 14 nov 2017 17:47

Dat weet ik niet, maar hebt u zelf al bij de deurwaarder nagevraagd?
Dat hoeft niet nota bene bij dezelfde deurwaarder te zijn,
Een ander kantoor waar u geen geschil hebt kan gerust wat duiding geven over de gehanteerde tarieven.
En ja, op het deurwaardersforum kan u ook een antwoord bekomen, maar dat kan soms even duren.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”