Nieuwe ramen plaatsen

Moniqueske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Nieuwe ramen plaatsen

#1 , 11 nov 2017 20:48

ik heb even raad nodig,we wonen in een medeeigendom en we willen onze ramen aan de voorkant laten vernieuwen met dubbel glas,met de laatste vergadering was er beslist om een offerte door te sturen naar de Syndicus,we hebben de offerte doorgestuurd echter de prijs hebben we doorgehaald,omdat dit prive is..we hebben de firma genomen die hier al meer ramen heeft vervangen,dus in die offerte staat de juiste ral kleur en maten vermeld,ik kreeg gisteren telefoon van 1 man van het bestuur hier met de vraag of wij de papieren al hadden ingevuld in verband met renovatie werken ofzo,en dat zou de firma ook moeten ondertekenen want als er iets fout is zou hij niet kunnen reklameren,ik heb geantwoord dat de ramen wel privaat zijn,ook vind ik het heel normaal dat iedereen dezelfde kleur en formaat van ramen hebben.er heeft ook een vriendin ramen besteld bij dezelfde firma en de offerte doorgestuurd met prijs naar de syndicus,en zij heeft wel de goedkeuring gekregen,en wij niet en het zijn dezelfde ramen,kan er a.u.b. iemand raad geven,ik ben er even niet goed van :cry: alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 11 nov 2017 21:12

Ze willen een zekere uniformiteit waarborgen. Dat kan en is legitiem ook al zijn de ramen privaat.
Wat een "man van het bestuur" in uw verhaal komt doen is niet erg duidelijk.
En nog minder over welke formulieren hij het heeft. En nog veel minder waarvoor die zouden moeten dienen en wat hun wettelijke waarde is.

Wat moet de syndicus met die offertes doen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 nov 2017 08:53

Indien je zeker bent dat kleur en model van ramen hetzelfde zijn, hoef je de syndicus hiervan zelfs niet op de hoogte te brengen. Blijkt er achteraf iets veranderd te zijn, kan hij u wel aanklagen en vragen ze terug uit te breken.
Hij heeft geen uitstaans met welke firma, noch voor welke prijs jij die ramen, hebt besteld.
Heb 12 jaar geleden hetzelfde voorgehad. Ik had aan de VME ter kennis gebracht dat ik de ramen zou vervangen, en de syndicus wilde me verplichten met één welbepaalde firma in zee te gaan, die hij, had voorgeteld.
Omdat ik zelf in de bouwwereld zat en veel firma's kende, wilde ik dat niet. Gezien ik type en merk van de fabrikant van de profielen kende, ben ik te rade gegaan bij een door mij goed gekende firma uit Limburg (die bijna 25 % goedkoper was dan de firma voorgesteld door de syndicus)
Ook ander en e mede-eigenaar had al besteld aan de voorgestelde aannemer. Syndicus natuurlijk kwaad omdat ik zijn voorstel niet had gevolgd.
Op de volgende AV heb ik dan een paar offertes en facturen naast elkaar laten leggen.. Bleek dat de aannemer van de syndicus over de ganse lijn stukken duurder was. (De syndicus bleek op die werken een commissie van 10 % te ontvangen van de aannemer) Hij werd het jaar daarop bedankt voor zijn diensten. :)

Reclame

Moniqueske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2017 10:52

mava Bedankt voor je antwoord ,en ja we zijn zeker van de kleur en het model,en het ligt zeker niet aan de Syndicus hier,maar wel aan 1 persoon van het bestuur,de Syndicus wacht dus op de goedkeuring van het bestuur,en er is dus maar 1 van de 4 bestuursleden die er problemen van maakt.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 12 nov 2017 12:27

mava Bedankt voor je antwoord ,en ja we zijn zeker van de kleur en het model,en het ligt zeker niet aan de Syndicus hier,maar wel aan 1 persoon van het bestuur,de Syndicus wacht dus op de goedkeuring van het bestuur,en er is dus maar 1 van de 4 bestuursleden die er problemen van maakt.
Dat "bestuurslid" heeft daar totaal geen inzeggenschap over.
Ik veronderstel dat u de "Raad van Mede-Eigendom" bedoeld.
Die heeft in de wet geen enkele politionele rol toebedeeld gekregen.
U kan hem dus gewoon negeren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Moniqueske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 nov 2017 22:39

Bedankt..hij is vandaag langsgeweest en heb hem eens goed mijn mening gezegt ,hij stond hier met die brief om te tekenen en heb geweigert,hij zei dat die brief moest getekend worden omdat ze aanspraak konden maken als er iets fout was,ik heb geantwoord dat het privaat is die ramen en dat wijzelf wel zouden reklameren dan(indien nodig)heb hem ook die offerte laten zien(zonder de prijs)en heb gevraagt of er iets mis mee is..nee dus dat is in orde..ik vroeg wat dan het probleem eigelijk is..die brief dus om te tekenen,en ik weigerde dat pertinent,en ik zei ook als er iets niet goed is kunnen jullie altijd eisen om terug uit te breken,maar denk eraan dat ik dan verder ga met alle eigenaars die niet in orde zijn dan..met als gevolg dat het nu dus wel wordt goed gekeurd,dus heel erg bedankt om hier te helpen met dat probleem..Lieve groeten nog van Moniqueske

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 14 nov 2017 08:43

[quote="Moniqueske"]hij zei dat die brief moest getekend worden omdat ze aanspraak konden maken als er iets fout was,i/quote]

Wat zou die commissaris of die VME dan wel kunnen eisen van een aannemer, waar ze zelf geen bestelling aan hebben gegeven. TOTAAL NIETS.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 14 nov 2017 12:49

Er zijn wel meer lieden die hun eigen wetgeving verzinnen.
In gedwongen mede-eigendom is dat zelfs buiten proportie het geval!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Moniqueske
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 nov 2017 22:50

ik hou jullie nog wel op de hoogte,want we hebben dus wel die offerte gestuurd naar de syndicus,maar nog steeds geen antwoord gekregen of de buitenzijde wel voldoet !!we houden natuurlijk wel die émail in bewaring !

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 nov 2017 11:22

Gaat het niet over formulieren om de premie aan te vragen? Soms gebeurt het dat de syndicus die papieren invult, maar in dit geval zou ik het als eigenaar zelf doen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 16 nov 2017 12:33

Syndicus hoeft helemaal niet die formulieren voor die premieaanvraag in te vullen. Hij heeft daar helemaal geen uitstaans mee.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”