Beste,
In maart dit jaar hebben ik nieuwe meubelen gekocht bij een bekende meubelzaak in de duurdere prijsklasse. In juni zijn de meubels geleverd, ik kon niet bij de levering aanwezig zijn.
De meubelen zijn opgezet geleverd, echter beneden alle afwerkingsnormen. Gaande van deuren die krom staan, tot krassen in de deuren, glazen handvat beschadigd, led strips die niet werken.
Dit kort na de levering allemaal overgemaakt, en ze gingen de benodigde stukken bestellen. 4 maanden later eindelijk bericht dat alles binnen was. Toen ze kwamen was ik dit keer wel aanwezig. Echter hadden ze terug de juiste stukken niet mee. Led strips te kort, stukken die niet vervangen dienen te worden hadden ze bij, bevestigingsmaterialen niet mee...
Dan ben ik naar de meubelzaak geweest omdat er niet gereageerd werd op de mails die ik stuurde, noch reactie van hun kant. Ze gaven toe dat de situatie niet juist zit en dat ze dit ook zo vlug mogelijk willen oplossen, ze vroegen nog 1 kans.
Vorige week bericht gekregen dat ze terug de benodigde stukken gaan bestellen, maar geen termijn hebben wanneer ze kunnen leveren daar ze afhankelijk zijn van een leverancier uit Portugal. Op de vraag wat ze dan concreet gingen doen kwam er uiteraard geen reactie..
Nu heb ik het zo stilaan gehad. Wat kan ik wettelijk doen? In gebreke stellen met uiterste datum of zijn er andere mogelijkheden, compensatie eisen? Ik hoor het graag..
De meubelen dienden volledig betaald te worden voor aflevering, anders gingen ze niet komen.
Alvast bedankt