Aanpassen alimentatie

Kurt1622
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpassen alimentatie

#1 , 04 nov 2017 09:52

Ik ben gescheiden met een EOT waarin co-ouderschap afgesproken is. De kinderen zijn ten laste van de moeder.
Wij willen de alimentatie aan de kinderen aanpassen aan de huidige omstandigheden (studies en slechtere financiële situatie van de moeder).
Aangezien de moeder de kinderen ten laste heeft kan ik de alimentatie aftrekken.
Aanvaarden de belastingen een hogere alimentatie als dit niet uitgesproken is op de rechtbank ?
Maw mogen wij het bedrag in onderling overleg aanpassen met als gevolg dat de aftrek hoger zal zijn of kan ik dit extra bedrag niet aftrekken ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 04 nov 2017 14:33

Bij fiscaal co-ouderschap komt er in principe geen aftrek voor alimentatie. Het is het één of het ander.
Indien jij, buiten de vastgestelde alimentatie, andere kosten zoals school te laste neemt, mag je dat hoger bedrag aftrekken van uw belastingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”