Vacature senior positie eenzijdig omgezet nr junior positie - eigen voorwaarden opdringen

SOHO
Topic Starter
Berichten: 49

Vacature senior positie eenzijdig omgezet nr junior positie - eigen voorwaarden opdringen

#1 , 29 okt 2017 15:04

Ik heb intern met succes voor een senior positie gesolliciteerd in ander departement. Nog geen ervaring binnen de nieuwe functie maar wel ervaring en kennis van het ruimer vakgebied. Er werd gesteld dat dit voldoende was.

Vervolgens lang aangedrongen om de voorwaarden te kunnen bespreken. Een datum voor de switch naar de nieuwe functie werd ondertussen door de betrokken managers vastgelegd. Kort voor deze datum kreeg ik eindelijk de voorwaarden te horen: geen opslag want ik start als junior aangezien ik nog geen ervaring heb binnen de dienst.

In theorie kan ik weigeren om de overstap aan die voorwaarden te maken maar de manager van de vorige dienst heeft ondertussen al een nieuwe medewerker aangenomen en zal alles doen om me niet te moeten houden (desnoods verlof weigeren, vervelende taken geven etc)

Ik zou nu aan de nieuwe manager laten weten dat dit niet volgens de afspraak was, maar ik wil me constructief opstellen en ben bereid in de junior functie in te stappen mits behoud van de flexibiliteit en telewerk waar ik tot op heden over kon beschikken. Ik wil ook een herevaluatie om na 1 jaar alsnog senior te kunnen worden.

Men zal echter de boot afhouden en zeggen dat we dit later zullen bespreken maar dat ik nu alvast van start kan gaan.

Kan ik schriftelijk, per e-mail, laten weten dat ik akkoord kan gaan met de junior functie mits bovenstaande voorwaarden door de werkgever worden onderschreven, tenzij er tot een andere overeenkomst wordt gekomen. Ik wil mijn voorwaarden stellen op die manier dat die automatisch ingaan als er voor de startdatum geen andere overeenkomst wordt afgesloten.

Hoe kan ik dit best verwoorden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SOHO
Topic Starter
Berichten: 49

#2 , 29 okt 2017 18:40

Nog even een bijkomende opmerking:

Ik schreef dat ik met succes gesolliciteerd heb voor een andere functie binnen het bedrijf. Daarmee bedoel ik dat de nieuwe manager bevestigd heeft dat hij mij in dienst wil nemen. Zoals hierboven gesteld werd er echter nog niets overeengekomen mbt voorwaarden en nog niets ondertekend. Het is gangbaar binnen het bedrijf om het contract niet aan te passen (de titel van de huidige job staat er nochtans in vermeld), maar nieuwe objectieven door beide partijen te laten onderteken. Dit is dus nog niet gebeurd.

Elders op dit forum las ik dat wanneer je intern solliciteert je dan je andere functie kwijt bent. Dit lijkt me alleen het geval wanneer je akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden. Of houdt de kandidatuur voor een nieuwe functie per definitie het ontslag in voor de oude functie, ongeacht of je akkoord gaat met de uiteindelijke voorwaarden?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”