Advies nodig

Kjell3456
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Advies nodig

#1 , 18 okt 2017 11:32

Goedemiddag,

Ik had enkele vragen omtrent een familliekwestie.

Het zit namelijk zo,
Ik heb geen contact meer met mijn moeder omdat ze mij (toen ik nog thuiswoonde) en mijn rekeningen beheerde mij al die tijd heeft wijsgemaakt dat ik een spaarboekje had die zogezegd vaststond voor 10jaar.
Maar nu blijkt dat daar helemaal niets opstond...
Iedere keer ik er geld opzette haalde zij het er terug af.
Ikzelf heb dit nooit gecontroleerd bij de bank omdat ik mijn moeder vertrouwde en niks te kort had op mijn zichtrekening.
Het is allemaal aan het licht gekomen omdat zij tevens ook een kredietkaart had die ook op mijn naam stond (waar ik niks van wist van bestaan van die kaart ) maar ze op het maximum stond en deze niet op tijd terugbetaald werd.
Dan ben ik naar de bank geweest en is alles uitgekomen en ook van mijn zogezegde spaarboekje...
Volgens mijn moeder had ze die kaart al 2 jaar ,maar ik heb het contract opgevraagd aan de bank enkele dagen geleden en daaruit blijkt dat deze kaart al bestaat van april 2010???
Ook is het contract getekend met enkele mijn naam en NIET mijn handtekening...
Ik heb nooit een contract getekend bij de bank voor een kredietkaart dat ben ik 100% zeker en al zeker niet met enkel mijn naam....

Dit is wel al allemaal 7jaar geleden tot op heden.

Mijn vragen zijn dus:
1. Kan ik hier nu nog iets mee doen ? Zo ja , wat ?
2. Of kan ik niks meer doen omdat mijn moeder een volmacht had , en al 7 jaar geleden is ?

Alvast bedankt ,


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 okt 2017 12:39

Een volmachthouder mag daarom nog niet de rekening leeghalen.
Vraag aan uw bank of ze de diverse stortingen en afhalingen op dat spaarboekje kunnen opzoeken, en vraag uw moeder dat geld terug.

siesken
Berichten: 263

#3 , 18 okt 2017 13:15

Hallo,
In de jaren 80 hielden we een cafè open en onze boekhouder had ons een soort levensverzekering aangesmeerd waar inde tijd toch verschillende duizende franken werden op gestord.
Nu op heden weet hij daar niets meer van,,,,zegd hij
Bij de toemalige bank in de tijd is ook niets gevonden van papieren ofzo
dus zit het in zijn zakken.
Kan daar iets aan gedaan worden??
Groeten

Reclame

Kjell3456
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2017 13:43

@ mava105

Bedankt voor u reactie.
Ik zit niet meer bij dezelfde bank nu.
En dat geld heeft zij al lang niet meer....
zoals ik al zei , het is al enkele jaren geleden.
Ze heeft het in stukken afgehaald hè als ze het “nodig” had.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 okt 2017 14:59

Is die kredietkaart al terugbetaald, of wordt je daarvoor lastig geval door de bank?

Kjell3456
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 okt 2017 15:36

Is die kredietkaart al terugbetaald, of wordt je daarvoor lastig geval door de bank?

Kredietkaart is reeds terugbetaald geweest door mijn moeder, maar veel te laat waardoor ik 1 jaar op de zwarte lijst stond...

Ik heb het contract opgevraagd en daar is duidelijk te zien dat dit niet door mij is getekend geweest , de bank heeft deze papieren meegegeven naar huis (ik woonde toen nog thuis )en ik vermoed dat mijn moeder deze zelf heeft ingevuld.
Deze kaart is al 2 jaar vernietigd.
Ik wilde gewoon weten of ik ng iets kan doen ? Of het gwn gerustlaat?
Mijn spaarcenten zie ik toch nooit terug...


Mvg

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 18 okt 2017 16:22

Hallo,
In de jaren 80 hielden we een cafè open en onze boekhouder had ons een soort levensverzekering aangesmeerd waar inde tijd toch verschillende duizende franken werden op gestord.
Nu op heden weet hij daar niets meer van,,,,zegd hij
Bij de toemalige bank in de tijd is ook niets gevonden van papieren ofzo
dus zit het in zijn zakken.
Kan daar iets aan gedaan worden??
Groeten
Wat doe jij hier? Waarom een actief onderwerp kapen midden de discussie.
Begin zelf een ander item.

Terug naar “Andere”