Vragen over vrijstelling btw.

theinsecure
Topic Starter
Berichten: 20

Vragen over vrijstelling btw.

#1 , 16 okt 2017 15:48

Beste,

Wij hebben de vrijstelling voor BTW aangevraagd deze is dan ingegaan vanaf 01/10/2017.

Maar nu zijn wij toch nog btw verschuldigd voor Juli, Augustus, en September. Krijgen wij dit dan terug of niet meer en gewoon betalen? Dit is een antwoord dat ik nog kreeg voor we vrijgesteld waren van de BTW administratie.

Overschakeling naar de btw-vrijstellingsregling voor kleine ondernemingen is mogelijk, maar niet met terugwerkende kracht.
Dit betekent dat er over het 3°Kw.2017 alleszins nog een btw-aangifte moet ingediend worden tegen 20/10.
Gelieve te willen bevestigen dat U wenst over te gaan naar de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen vanaf 1/10/2017.



Wat ik me ook afvroeg normaal was ik voor de kwartalen April ,Mei, Juni een bedrag van €250 verschuldigd maar deze werd niet uitbetaald wegens te klein bedrag. Word dit dan meegenomen naar het volgende kwartaal en dan pas word dit in mindering gebracht of?


En laatste vraag, is het nog logisch om met een boekhouder te werken? nu we geen aangiftes meer moeten doen? Ik betaal €121Inc. BTW

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 16 okt 2017 15:55

Gewoon de verschuldigde btw verrekenen met het openstaande tegoed, zoals in uw vorige topic gezegd.

Normaal is er dan geen boekhouder nodig, maar u moet dan wel zelf een basiskennis hebben. Mijn excuses als dit beledigend overkomt, maar door uw vragen hier heb ik daar toch mijn twijfels bij. De 121/kwartaal lijkt mij ook niet onoverkomelijk, dit zal mogelijk ook nog zakken omdat uw boekhouder minder tijd aan u moet besteden.

Ten slotte, vergeet niet de nodige herzieningen te doen van uw investeringen, moest uw boekhouder dat niet voor u doen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2017 16:14

Een goed raad blijf bij je boekhouder, als je zelf geen boekhouding geleerd heeft, je bent nog wel verplicht om je listing in te dienen, en ook voor je belastingen, dus 121€ dit is niks voor een kleine zelfstandige, en aftrekbaar, dit zou je misschien meer opbrengen dan je denkt.

Natuurlijk geen enkele zelfstandige moet een boekhouder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”